Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.229497</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Küçükoba,Ercan</creatorName> <givenName>Ercan</givenName> <familyName>Küçükoba</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-9274-7739</nameIdentifier> <affiliation>Bnadırma Onyedi Eylül Üniversitesi</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Di̇ji̇talleşen Dünyada Üstün Yetenekli̇ Çocuklar: Di̇ji̇tal Ebeveyn(Li̇k) Ve Di̇ji̇tal Çocuk(Luk)</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <subjects> <subject>Üstün Yetenekli Çocuk</subject> <subject>Dijital Ebeveynlik</subject> <subject>Dijital Çocuk</subject> <subject>Dijitalleşme</subject> </subjects> <dates> <date dateType="Issued">2022-07-31</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229497</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.229490</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>&Ccedil;ocukların, dijital teknolojilere kolayca adapte olabildiği ve bu teknolojileri aktif bir şekilde kullanabildikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. Bu durum, bir &uuml;st&uuml;nl&uuml;k gibi algılansa da, g&uuml;ncel &ccedil;alışmalarda, &ccedil;ocukların internetin risk ve sınırlılıkları konusunda savunmasız oldukları ifade edilmektedir. Dijital d&uuml;nyada anne baba olmak, &ccedil;ocuğun telefon ve bilgisayar gibi teknolojilerine erişiminin sağlanmasıyla sınırlandırılmamalıdır. Dijital tecr&uuml;belerin ger&ccedil;ekleştiği donanım, yazılım ve hizmetlerin değişim ve &ccedil;eşitlik hızına yetişilmesi zor g&ouml;r&uuml;nmektedir. Bu hızlı d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m&uuml;n, ebeveynlik kavramına kazandırdığı yeni boyutlar beraberinde yeni roller de getirmiştir. Bu noktada dijital d&uuml;nyada ebeveyn olma kavramı g&uuml;ndeme gelmiştir. Araştırmanın odak noktası olan ilgili literat&uuml;rde zihinsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimi gibi başlıkları altında kategorize edilerek verilen d&uuml;nya n&uuml;fusunun %2-3&rsquo;l&uuml;k b&ouml;l&uuml;m&uuml;n&uuml; oluşturan &uuml;st&uuml;n yetenekli &ccedil;ocukların bilimsel araştırmalara sık sık konu oldukları g&ouml;r&uuml;lmektedir. Bu bağlamdan yola &ccedil;ıkılarak araştırmanın amacı sosyal değişmeyi tetikleyen temel fakt&ouml;rlerden biri olarak t&uuml;m d&uuml;nyayı etkileyen dijitalleşmenin &uuml;st&uuml;n yetenekli &ccedil;ocuklara sahip olan ailelerin dijital ebeveynlik bağlamında etkisinin ilgili literat&uuml;r kapsamında incelenmesidir. Yapılan bu araştırmanın dijitalleşme ve &uuml;st&uuml;n zekalı &ccedil;ocuklarla yapılacak yeni &ccedil;alışmalara ve konuyla ilgili uygulamalara ışık tutarak sosyal bilimler alanına kaktı sağlayacağı d&uuml;ş&uuml;n&uuml;lmektedir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p></description> </descriptions> </resource>
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 694 | 368 |
İndirme | 213 | 207 |
Veri hacmi | 65.0 MB | 63.9 MB |
Tekil görüntülenme | 492 | 288 |
Tekil indirme | 156 | 151 |