Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.229497</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Küçükoba,Ercan</creatorName>
<givenName>Ercan</givenName>
<familyName>Küçükoba</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-9274-7739</nameIdentifier>
<affiliation>Bnadırma Onyedi Eylül Üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Di̇ji̇talleşen Dünyada Üstün Yetenekli̇ Çocuklar: Di̇ji̇tal Ebeveyn(Li̇k) Ve Di̇ji̇tal Çocuk(Luk)</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<subjects>
<subject>Üstün Yetenekli Çocuk</subject>
<subject>Dijital Ebeveynlik</subject>
<subject>Dijital Çocuk</subject>
<subject>Dijitalleşme</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2022-07-31</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229497</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.229490</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>&Ccedil;ocukların, dijital teknolojilere kolayca adapte olabildiği ve bu teknolojileri aktif bir şekilde kullanabildikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. Bu durum, bir &uuml;st&uuml;nl&uuml;k gibi algılansa da, g&uuml;ncel &ccedil;alışmalarda, &ccedil;ocukların internetin risk ve sınırlılıkları konusunda savunmasız oldukları ifade edilmektedir. Dijital d&uuml;nyada anne baba olmak, &ccedil;ocuğun telefon ve bilgisayar gibi teknolojilerine erişiminin sağlanmasıyla sınırlandırılmamalıdır. Dijital tecr&uuml;belerin ger&ccedil;ekleştiği donanım, yazılım ve hizmetlerin değişim ve &ccedil;eşitlik hızına yetişilmesi zor g&ouml;r&uuml;nmektedir. Bu hızlı d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m&uuml;n, ebeveynlik kavramına kazandırdığı yeni boyutlar beraberinde yeni roller de getirmiştir. Bu noktada dijital d&uuml;nyada ebeveyn olma kavramı g&uuml;ndeme gelmiştir. Araştırmanın odak noktası olan ilgili literat&uuml;rde zihinsel, duyuşsal, sosyal ve kişilik gelişimi gibi başlıkları altında kategorize edilerek verilen d&uuml;nya n&uuml;fusunun %2-3&rsquo;l&uuml;k b&ouml;l&uuml;m&uuml;n&uuml; oluşturan &uuml;st&uuml;n yetenekli &ccedil;ocukların bilimsel araştırmalara sık sık konu oldukları g&ouml;r&uuml;lmektedir. Bu bağlamdan yola &ccedil;ıkılarak araştırmanın amacı sosyal değişmeyi tetikleyen temel fakt&ouml;rlerden biri olarak t&uuml;m d&uuml;nyayı etkileyen dijitalleşmenin &uuml;st&uuml;n yetenekli &ccedil;ocuklara sahip olan ailelerin dijital ebeveynlik bağlamında etkisinin ilgili literat&uuml;r kapsamında incelenmesidir. Yapılan bu araştırmanın dijitalleşme ve &uuml;st&uuml;n zekalı &ccedil;ocuklarla yapılacak yeni &ccedil;alışmalara ve konuyla ilgili uygulamalara ışık tutarak sosyal bilimler alanına kaktı sağlayacağı d&uuml;ş&uuml;n&uuml;lmektedir.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 794 | 417 |
| İndirme | 233 | 227 |
| Veri hacmi | 71.1 MB | 70.1 MB |
| Tekil görüntülenme | 547 | 319 |
| Tekil indirme | 171 | 166 |