Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228331</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Ayla KAVALA YEMENİCİOĞLU</creatorName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-5803-0593</nameIdentifier>
<affiliation>Turkish, English,</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Ekoloji̇ Temali Tesla Özel Tanitim Fi̇lmi̇nde Roland Barthes'In Göstergebi̇li̇mi̇ Yansimalari</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<subjects>
<subject>Tesla, Göstergebilim, Barthes, Mit, Çevre</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2022-06-22</date>
</dates>
<language>tr</language>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228331</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.5281/zenodo.6667700</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bu makalede ekoloji temalı Tesla &ouml;zel tanıtım filmi, Roland Barthes&rsquo;ın d&uuml;zanlam, yananlam ve mit oluşturma yaklaşımlarına g&ouml;re g&ouml;stergebilimsel olarak analiz edilmiştir. Tesla, Tesla Motor Inc. Şirketi tarafından &uuml;retilen bir otomobil markasıdır. 2008 yılında ilk otomobilini &uuml;retmiş ve tek şarjla 394 km&#39;lik rekor mesafeyi katetmiştir. Marka b&uuml;y&uuml;k &ouml;l&ccedil;&uuml;de f&uuml;t&uuml;ristik, l&uuml;ks, g&uuml;&ccedil;l&uuml; ve en &ouml;nemlisi de ekoloji dostu ara&ccedil;lar &uuml;retmektedir. Ana motivasyonu <em>&quot;s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilir ulaşım ve elektrik teknolojisinin gelişimini hızlandırmak&quot; </em>olan Tesla, daha temiz mobilite, ulaşım ve enerji ile &ouml;ne &ccedil;ıkan bir marka olmayı hedeflemektedir. Daha yeşil bir gelecek i&ccedil;in enerji &uuml;retimi ile bir konsept haline gelme &ccedil;abası bulunmaktadır. Burada marka tarafından <em>&ldquo;yeni bir yaşam tarzı&rdquo;</em> mitinin elektrikli otomobile sahip olarak s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilirlik ve &ccedil;evresel farkındalıkla hayata ge&ccedil;irilebileceği vurgulanmaktadır. Tesla tanıtımlarında karbon emisyonsuz bir &ccedil;evresel &uuml;topya ile <em>&ldquo;daha parlak bir yarın&rdquo;</em> fikrini satmaktadır. Ekoloji temalı Tesla tanıtım ve reklamlarını Netflix, Youtube gibi alışılmadık kanallar &uuml;zerinden yapmakta ve yenilik&ccedil;i &ouml;zelliğini sadece tasarımda değil, tanıtımlarında da g&ouml;stermektedir. Bu makalede Tesla &Ouml;zel Tanıtım Filminin g&ouml;stergebilimsel anlamları Barthes&rsquo;ın kurallarına g&ouml;re incelenmiştir.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 526 |
| İndirme | 320 |
| Veri hacmi | 552.2 MB |
| Tekil görüntülenme | 440 |
| Tekil indirme | 278 |