Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228331</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Ayla KAVALA YEMENİCİOĞLU</creatorName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-5803-0593</nameIdentifier> <affiliation>Turkish, English,</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Ekoloji̇ Temali Tesla Özel Tanitim Fi̇lmi̇nde Roland Barthes'In Göstergebi̇li̇mi̇ Yansimalari</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <subjects> <subject>Tesla, Göstergebilim, Barthes, Mit, Çevre</subject> </subjects> <dates> <date dateType="Issued">2022-06-22</date> </dates> <language>tr</language> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228331</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.5281/zenodo.6667700</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>Bu makalede ekoloji temalı Tesla &ouml;zel tanıtım filmi, Roland Barthes&rsquo;ın d&uuml;zanlam, yananlam ve mit oluşturma yaklaşımlarına g&ouml;re g&ouml;stergebilimsel olarak analiz edilmiştir. Tesla, Tesla Motor Inc. Şirketi tarafından &uuml;retilen bir otomobil markasıdır. 2008 yılında ilk otomobilini &uuml;retmiş ve tek şarjla 394 km&#39;lik rekor mesafeyi katetmiştir. Marka b&uuml;y&uuml;k &ouml;l&ccedil;&uuml;de f&uuml;t&uuml;ristik, l&uuml;ks, g&uuml;&ccedil;l&uuml; ve en &ouml;nemlisi de ekoloji dostu ara&ccedil;lar &uuml;retmektedir. Ana motivasyonu <em>&quot;s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilir ulaşım ve elektrik teknolojisinin gelişimini hızlandırmak&quot; </em>olan Tesla, daha temiz mobilite, ulaşım ve enerji ile &ouml;ne &ccedil;ıkan bir marka olmayı hedeflemektedir. Daha yeşil bir gelecek i&ccedil;in enerji &uuml;retimi ile bir konsept haline gelme &ccedil;abası bulunmaktadır. Burada marka tarafından <em>&ldquo;yeni bir yaşam tarzı&rdquo;</em> mitinin elektrikli otomobile sahip olarak s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilirlik ve &ccedil;evresel farkındalıkla hayata ge&ccedil;irilebileceği vurgulanmaktadır. Tesla tanıtımlarında karbon emisyonsuz bir &ccedil;evresel &uuml;topya ile <em>&ldquo;daha parlak bir yarın&rdquo;</em> fikrini satmaktadır. Ekoloji temalı Tesla tanıtım ve reklamlarını Netflix, Youtube gibi alışılmadık kanallar &uuml;zerinden yapmakta ve yenilik&ccedil;i &ouml;zelliğini sadece tasarımda değil, tanıtımlarında da g&ouml;stermektedir. Bu makalede Tesla &Ouml;zel Tanıtım Filminin g&ouml;stergebilimsel anlamları Barthes&rsquo;ın kurallarına g&ouml;re incelenmiştir.</p></description> </descriptions> </resource>
Görüntülenme | 372 |
İndirme | 236 |
Veri hacmi | 407.3 MB |
Tekil görüntülenme | 325 |
Tekil indirme | 202 |