Dergi makalesi Açık Erişim

EKOLOJİ TEMALI TESLA ÖZEL TANITIM FİLMİNDE ROLAND BARTHES'IN GÖSTERGEBİLİMİ YANSIMALARI

   Ayla KAVALA YEMENİCİOĞLU

Bu makalede ekoloji temalı Tesla özel tanıtım filmi, Roland Barthes’ın düzanlam, yananlam ve mit oluşturma yaklaşımlarına göre göstergebilimsel olarak analiz edilmiştir. Tesla, Tesla Motor Inc. Şirketi tarafından üretilen bir otomobil markasıdır. 2008 yılında ilk otomobilini üretmiş ve tek şarjla 394 km'lik rekor mesafeyi katetmiştir. Marka büyük ölçüde fütüristik, lüks, güçlü ve en önemlisi de ekoloji dostu araçlar üretmektedir. Ana motivasyonu "sürdürülebilir ulaşım ve elektrik teknolojisinin gelişimini hızlandırmak" olan Tesla, daha temiz mobilite, ulaşım ve enerji ile öne çıkan bir marka olmayı hedeflemektedir. Daha yeşil bir gelecek için enerji üretimi ile bir konsept haline gelme çabası bulunmaktadır. Burada marka tarafından “yeni bir yaşam tarzı” mitinin elektrikli otomobile sahip olarak sürdürülebilirlik ve çevresel farkındalıkla hayata geçirilebileceği vurgulanmaktadır. Tesla tanıtımlarında karbon emisyonsuz bir çevresel ütopya ile “daha parlak bir yarın” fikrini satmaktadır. Ekoloji temalı Tesla tanıtım ve reklamlarını Netflix, Youtube gibi alışılmadık kanallar üzerinden yapmakta ve yenilikçi özelliğini sadece tasarımda değil, tanıtımlarında da göstermektedir. Bu makalede Tesla Özel Tanıtım Filminin göstergebilimsel anlamları Barthes’ın kurallarına göre incelenmiştir.

Dosyalar (1.7 MB)
Dosya adı Boyutu
EKOLOJİ TEMALI TESLA ÖZEL TANITIM FİLMİNDE ROLAND BARTHES’IN GÖSTERGEBİLİMİ YANSIMALARI.pdf
md5:30a1031cf7d098df0d1168fc53699331
1.7 MB İndir
30
18
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 30
İndirme 18
Veri hacmi 31.1 MB
Tekil görüntülenme 22
Tekil indirme 16

Alıntı yap