Dergi makalesi Açık Erişim

8. SINIF TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABI İLE NUTUK'TA YER ALAN DEĞERLERİN, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Gülşah HANAYLI; Adil Adnan ÖZTÜRK; Sultan BAYSAN


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <controlfield tag="001">228293</controlfield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield>
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">1</subfield>
    <subfield code="p">İNTOBA - İnsan ve Toplum Bilimleri Akademi Dergisi</subfield>
    <subfield code="n">2</subfield>
    <subfield code="c">170-217</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20230911090725.0</controlfield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;TC İnkılap Tarihi ve Atat&amp;uuml;rk&amp;ccedil;&amp;uuml;l&amp;uuml;k dersi ve değerler eğitimi ile bu konuda &amp;ouml;ğretmen g&amp;ouml;r&amp;uuml;şleri, alan yazında yeterince incelenmemiştir. Bu &amp;ccedil;alışmanın amacı, 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atat&amp;uuml;rk&amp;ccedil;&amp;uuml;l&amp;uuml;k ders kitabı ile Nutuk&amp;rsquo;ta yer alan değerlerin, &amp;ouml;ğretmen g&amp;ouml;r&amp;uuml;şleri a&amp;ccedil;ısından değerlendirilmesidir. Bu &amp;ccedil;alışmada, tarama tekniği ve nitel araştırma y&amp;ouml;ntemlerinden i&amp;ccedil;erik analizi ile g&amp;ouml;r&amp;uuml;şme tekniklerine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak Atat&amp;uuml;rk&amp;rsquo;&amp;uuml;n Nutuk adlı eserinden ve 2019-2020 eğitim &amp;ouml;ğretim yılında okutulan, Nev Yayınları&amp;rsquo;na ait 8. sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atat&amp;uuml;rk&amp;ccedil;&amp;uuml;l&amp;uuml;k ders kitabı ile &amp;ouml;ğretmen g&amp;ouml;r&amp;uuml;şlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın &amp;ccedil;alışma grubunu T&amp;uuml;rkiye&amp;lsquo;nin farklı illerinde kamu ve &amp;ouml;zel ortaokullarda g&amp;ouml;rev yapan 10 Sosyal Bilgiler &amp;Ouml;ğretmeni oluşturmuştur.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış g&amp;ouml;r&amp;uuml;şme formu kullanılmıştır. Verilerin &amp;ccedil;&amp;ouml;z&amp;uuml;mlenmesinde betimsel analiz ve t&amp;uuml;mevarımsal i&amp;ccedil;erik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada ders kitabından 52, Nutuk&amp;rsquo;tan 337, &amp;ouml;ğretmenlerin g&amp;ouml;r&amp;uuml;şme sorularına verdiği cevaplardan 25 sayfalık ham veri elde edilmiştir. Veriler Word ortamına aktarılmış ve bu veriler ışığında 8. sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atat&amp;uuml;rk&amp;ccedil;&amp;uuml;l&amp;uuml;k ders kitabı ile Nutuk&amp;rsquo;ta yer alan değerler ve bu iki kaynakta yer alan değerler ile ilgili &amp;ouml;ğretmen g&amp;ouml;r&amp;uuml;şleri ile ilgili bulgular elde edilmiştir. Bu bulgular sonucunda Nutuk&amp;rsquo;ta 982, ders kitabında 573 değer tespit edilmiştir. Nitekim Nutuk&amp;rsquo;ta TC İnkılap Tarihi ve Atat&amp;uuml;rk&amp;ccedil;&amp;uuml;l&amp;uuml;k &amp;ouml;ğretim programında yer alan 21 değerden 20&amp;rsquo;si yer almaktadır. Her iki kaynakta da ilk iki sırayı alan değerler vatanseverlik ve bağımsızlıktır. &amp;Ccedil;alışmaya katılan &amp;ouml;ğretmenlerin kazanımlar ve buna bağlı verilmesi gereken değerleri eşleştiremediği, değer kavramları konusunda eksik oldukları, sınav odaklı eğitime y&amp;ouml;neldikleri, değerler eğimine y&amp;ouml;nelmek isteseler de gerek sınavın gerek ders saati azlığının buna imk&amp;acirc;n tanımadığı, derste en &amp;ccedil;ok kullanılan y&amp;ouml;ntemin geleneksel y&amp;ouml;ntemlerden biri olan anlatım y&amp;ouml;ntemi olduğu ve farklı y&amp;ouml;ntem kullanan &amp;ccedil;ok az sayıda &amp;ouml;ğretmenin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Gerek 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atat&amp;uuml;rk&amp;ccedil;&amp;uuml;l&amp;uuml;k konularının kazanımlarını b&amp;uuml;y&amp;uuml;k oranda i&amp;ccedil;ermesi gerek değerler a&amp;ccedil;ısından da zengin olması g&amp;ouml;z &amp;ouml;n&amp;uuml;nde bulundurulduğunda Nutuk&amp;rsquo;tan daha fazla yararlanılması gerektiği kanaatine varılmıştır.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">8. SINIF TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABI İLE NUTUK'TA YER ALAN DEĞERLERİN, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:228293</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-6091-3026</subfield>
    <subfield code="u">Turkish, English,</subfield>
    <subfield code="a">Gülşah HANAYLI</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:f0dda6e478c3e8cab080e97d986a9504</subfield>
    <subfield code="s">2084337</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/228293/files/8. SINIF TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABI İLE NUTUK’TA YER ALAN DEĞERLERİN....pdf</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="2">doi</subfield>
    <subfield code="a">10.5281/zenodo.6481038</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="500" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">*Bu makale, Dr. Öğretim Üyesi Adil Adnan Öztürk danışmanlığında ve Prof. Dr. Sultan Baysan'ın desteğiyle hazırlanan, Gülşah Hanaylı'nın "8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı ile Nutuk'ta Yer Alan Değerlerin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi" başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiştir.</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0001-7431-7973</subfield>
    <subfield code="u">Turkish, English,</subfield>
    <subfield code="a">Adil Adnan ÖZTÜRK</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0001-7431-7973</subfield>
    <subfield code="u">Turkish, English,</subfield>
    <subfield code="a">Sultan BAYSAN</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2021-12-30</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Nutuk, Değer, Değerler Eğitimi, 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı.</subfield>
  </datafield>
</record>
256
164
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 256
İndirme 164
Veri hacmi 341.8 MB
Tekil görüntülenme 220
Tekil indirme 149

Alıntı yap