Dergi makalesi Açık Erişim

8. SINIF TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABI İLE NUTUK'TA YER ALAN DEĞERLERİN, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Gülşah HANAYLI; Adil Adnan ÖZTÜRK; Sultan BAYSAN


Citation Style Language JSON

{
  "DOI": "10.5281/zenodo.6481038", 
  "abstract": "<p>TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k dersi ve de\u011ferler e\u011fitimi ile bu konuda &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015fleri, alan yaz\u0131nda yeterince incelenmemi\u015ftir. Bu &ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n amac\u0131, 8. S\u0131n\u0131f TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k ders kitab\u0131 ile Nutuk&rsquo;ta yer alan de\u011ferlerin, &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015fleri a&ccedil;\u0131s\u0131ndan de\u011ferlendirilmesidir. Bu &ccedil;al\u0131\u015fmada, tarama tekni\u011fi ve nitel ara\u015ft\u0131rma y&ouml;ntemlerinden i&ccedil;erik analizi ile g&ouml;r&uuml;\u015fme tekniklerine ba\u015fvurulmu\u015ftur. Veri toplama arac\u0131 olarak Atat&uuml;rk&rsquo;&uuml;n Nutuk adl\u0131 eserinden ve 2019-2020 e\u011fitim &ouml;\u011fretim y\u0131l\u0131nda okutulan, Nev Yay\u0131nlar\u0131&rsquo;na ait 8. s\u0131n\u0131f TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k ders kitab\u0131 ile &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015flerinden yararlan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n &ccedil;al\u0131\u015fma grubunu T&uuml;rkiye&lsquo;nin farkl\u0131 illerinde kamu ve &ouml;zel ortaokullarda g&ouml;rev yapan 10 Sosyal Bilgiler &Ouml;\u011fretmeni olu\u015fturmu\u015ftur.</p>\n\n<p>Ara\u015ft\u0131rma verilerinin toplanmas\u0131nda yar\u0131 yap\u0131land\u0131r\u0131lm\u0131\u015f g&ouml;r&uuml;\u015fme formu kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Verilerin &ccedil;&ouml;z&uuml;mlenmesinde betimsel analiz ve t&uuml;mevar\u0131msal i&ccedil;erik analizi teknikleri kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rmada ders kitab\u0131ndan 52, Nutuk&rsquo;tan 337, &ouml;\u011fretmenlerin g&ouml;r&uuml;\u015fme sorular\u0131na verdi\u011fi cevaplardan 25 sayfal\u0131k ham veri elde edilmi\u015ftir. Veriler Word ortam\u0131na aktar\u0131lm\u0131\u015f ve bu veriler \u0131\u015f\u0131\u011f\u0131nda 8. s\u0131n\u0131f TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k ders kitab\u0131 ile Nutuk&rsquo;ta yer alan de\u011ferler ve bu iki kaynakta yer alan de\u011ferler ile ilgili &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015fleri ile ilgili bulgular elde edilmi\u015ftir. Bu bulgular sonucunda Nutuk&rsquo;ta 982, ders kitab\u0131nda 573 de\u011fer tespit edilmi\u015ftir. Nitekim Nutuk&rsquo;ta TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k &ouml;\u011fretim program\u0131nda yer alan 21 de\u011ferden 20&rsquo;si yer almaktad\u0131r. Her iki kaynakta da ilk iki s\u0131ray\u0131 alan de\u011ferler vatanseverlik ve ba\u011f\u0131ms\u0131zl\u0131kt\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmaya kat\u0131lan &ouml;\u011fretmenlerin kazan\u0131mlar ve buna ba\u011fl\u0131 verilmesi gereken de\u011ferleri e\u015fle\u015ftiremedi\u011fi, de\u011fer kavramlar\u0131 konusunda eksik olduklar\u0131, s\u0131nav odakl\u0131 e\u011fitime y&ouml;neldikleri, de\u011ferler e\u011fimine y&ouml;nelmek isteseler de gerek s\u0131nav\u0131n gerek ders saati azl\u0131\u011f\u0131n\u0131n buna imk&acirc;n tan\u0131mad\u0131\u011f\u0131, derste en &ccedil;ok kullan\u0131lan y&ouml;ntemin geleneksel y&ouml;ntemlerden biri olan anlat\u0131m y&ouml;ntemi oldu\u011fu ve farkl\u0131 y&ouml;ntem kullanan &ccedil;ok az say\u0131da &ouml;\u011fretmenin oldu\u011fu sonucuna ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Gerek 8. s\u0131n\u0131f \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k konular\u0131n\u0131n kazan\u0131mlar\u0131n\u0131 b&uuml;y&uuml;k oranda i&ccedil;ermesi gerek de\u011ferler a&ccedil;\u0131s\u0131ndan da zengin olmas\u0131 g&ouml;z &ouml;n&uuml;nde bulunduruldu\u011funda Nutuk&rsquo;tan daha fazla yararlan\u0131lmas\u0131 gerekti\u011fi kanaatine var\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.</p>", 
  "author": [
    {
      "family": "G\u00fcl\u015fah HANAYLI"
    }, 
    {
      "family": "Adil Adnan \u00d6ZT\u00dcRK"
    }, 
    {
      "family": "Sultan BAYSAN"
    }
  ], 
  "container_title": "\u0130NTOBA - \u0130nsan ve Toplum Bilimleri Akademi Dergisi", 
  "id": "228293", 
  "issue": "2", 
  "issued": {
    "date-parts": [
      [
        2021, 
        12, 
        30
      ]
    ]
  }, 
  "note": "*Bu makale, Dr. \u00d6\u011fretim \u00dcyesi Adil Adnan \u00d6zt\u00fcrk dan\u0131\u015fmanl\u0131\u011f\u0131nda ve Prof. Dr. Sultan Baysan'\u0131n deste\u011fiyle haz\u0131rlanan, G\u00fcl\u015fah Hanayl\u0131'n\u0131n \"8. S\u0131n\u0131f TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat\u00fcrk\u00e7\u00fcl\u00fck Ders Kitab\u0131 ile Nutuk'ta Yer Alan De\u011ferlerin \u00d6\u011fretmen G\u00f6r\u00fc\u015fleri Do\u011frultusunda De\u011ferlendirilmesi\" ba\u015fl\u0131kl\u0131 y\u00fcksek lisans tezinden \u00fcretilmi\u015ftir.", 
  "page": "170-217", 
  "title": "8. SINIF TC \u0130NKILAP TAR\u0130H\u0130 VE ATAT\u00dcRK\u00c7\u00dcL\u00dcK DERS K\u0130TABI \u0130LE NUTUK'TA YER ALAN DE\u011eERLER\u0130N, \u00d6\u011eRETMEN G\u00d6R\u00dc\u015eLER\u0130 A\u00c7ISINDAN DE\u011eERLEND\u0130R\u0130LMES\u0130", 
  "type": "article-journal", 
  "volume": "1"
}
256
164
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 256
İndirme 164
Veri hacmi 341.8 MB
Tekil görüntülenme 220
Tekil indirme 149

Alıntı yap