Dergi makalesi Açık Erişim

8. SINIF TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABI İLE NUTUK'TA YER ALAN DEĞERLERİN, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Gülşah HANAYLI; Adil Adnan ÖZTÜRK; Sultan BAYSAN


JSON-LD (schema.org)

{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@id": 228293, 
  "@type": "ScholarlyArticle", 
  "creator": [
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0002-6091-3026", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Turkish, English,", 
      "name": "G\u00fcl\u015fah HANAYLI"
    }, 
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0001-7431-7973", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Turkish, English,", 
      "name": "Adil Adnan \u00d6ZT\u00dcRK"
    }, 
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0001-7431-7973", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Turkish, English,", 
      "name": "Sultan BAYSAN"
    }
  ], 
  "datePublished": "2021-12-30", 
  "description": "<p>TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k dersi ve de\u011ferler e\u011fitimi ile bu konuda &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015fleri, alan yaz\u0131nda yeterince incelenmemi\u015ftir. Bu &ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n amac\u0131, 8. S\u0131n\u0131f TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k ders kitab\u0131 ile Nutuk&rsquo;ta yer alan de\u011ferlerin, &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015fleri a&ccedil;\u0131s\u0131ndan de\u011ferlendirilmesidir. Bu &ccedil;al\u0131\u015fmada, tarama tekni\u011fi ve nitel ara\u015ft\u0131rma y&ouml;ntemlerinden i&ccedil;erik analizi ile g&ouml;r&uuml;\u015fme tekniklerine ba\u015fvurulmu\u015ftur. Veri toplama arac\u0131 olarak Atat&uuml;rk&rsquo;&uuml;n Nutuk adl\u0131 eserinden ve 2019-2020 e\u011fitim &ouml;\u011fretim y\u0131l\u0131nda okutulan, Nev Yay\u0131nlar\u0131&rsquo;na ait 8. s\u0131n\u0131f TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k ders kitab\u0131 ile &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015flerinden yararlan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n &ccedil;al\u0131\u015fma grubunu T&uuml;rkiye&lsquo;nin farkl\u0131 illerinde kamu ve &ouml;zel ortaokullarda g&ouml;rev yapan 10 Sosyal Bilgiler &Ouml;\u011fretmeni olu\u015fturmu\u015ftur.</p>\n\n<p>Ara\u015ft\u0131rma verilerinin toplanmas\u0131nda yar\u0131 yap\u0131land\u0131r\u0131lm\u0131\u015f g&ouml;r&uuml;\u015fme formu kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Verilerin &ccedil;&ouml;z&uuml;mlenmesinde betimsel analiz ve t&uuml;mevar\u0131msal i&ccedil;erik analizi teknikleri kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rmada ders kitab\u0131ndan 52, Nutuk&rsquo;tan 337, &ouml;\u011fretmenlerin g&ouml;r&uuml;\u015fme sorular\u0131na verdi\u011fi cevaplardan 25 sayfal\u0131k ham veri elde edilmi\u015ftir. Veriler Word ortam\u0131na aktar\u0131lm\u0131\u015f ve bu veriler \u0131\u015f\u0131\u011f\u0131nda 8. s\u0131n\u0131f TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k ders kitab\u0131 ile Nutuk&rsquo;ta yer alan de\u011ferler ve bu iki kaynakta yer alan de\u011ferler ile ilgili &ouml;\u011fretmen g&ouml;r&uuml;\u015fleri ile ilgili bulgular elde edilmi\u015ftir. Bu bulgular sonucunda Nutuk&rsquo;ta 982, ders kitab\u0131nda 573 de\u011fer tespit edilmi\u015ftir. Nitekim Nutuk&rsquo;ta TC \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k &ouml;\u011fretim program\u0131nda yer alan 21 de\u011ferden 20&rsquo;si yer almaktad\u0131r. Her iki kaynakta da ilk iki s\u0131ray\u0131 alan de\u011ferler vatanseverlik ve ba\u011f\u0131ms\u0131zl\u0131kt\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmaya kat\u0131lan &ouml;\u011fretmenlerin kazan\u0131mlar ve buna ba\u011fl\u0131 verilmesi gereken de\u011ferleri e\u015fle\u015ftiremedi\u011fi, de\u011fer kavramlar\u0131 konusunda eksik olduklar\u0131, s\u0131nav odakl\u0131 e\u011fitime y&ouml;neldikleri, de\u011ferler e\u011fimine y&ouml;nelmek isteseler de gerek s\u0131nav\u0131n gerek ders saati azl\u0131\u011f\u0131n\u0131n buna imk&acirc;n tan\u0131mad\u0131\u011f\u0131, derste en &ccedil;ok kullan\u0131lan y&ouml;ntemin geleneksel y&ouml;ntemlerden biri olan anlat\u0131m y&ouml;ntemi oldu\u011fu ve farkl\u0131 y&ouml;ntem kullanan &ccedil;ok az say\u0131da &ouml;\u011fretmenin oldu\u011fu sonucuna ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Gerek 8. s\u0131n\u0131f \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat&uuml;rk&ccedil;&uuml;l&uuml;k konular\u0131n\u0131n kazan\u0131mlar\u0131n\u0131 b&uuml;y&uuml;k oranda i&ccedil;ermesi gerek de\u011ferler a&ccedil;\u0131s\u0131ndan da zengin olmas\u0131 g&ouml;z &ouml;n&uuml;nde bulunduruldu\u011funda Nutuk&rsquo;tan daha fazla yararlan\u0131lmas\u0131 gerekti\u011fi kanaatine var\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.</p>", 
  "headline": "8. SINIF TC \u0130NKILAP TAR\u0130H\u0130 VE ATAT\u00dcRK\u00c7\u00dcL\u00dcK DERS K\u0130TABI \u0130LE NUTUK'TA YER ALAN DE\u011eERLER\u0130N, \u00d6\u011eRETMEN G\u00d6R\u00dc\u015eLER\u0130 A\u00c7ISINDAN DE\u011eERLEND\u0130R\u0130LMES\u0130", 
  "identifier": 228293, 
  "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", 
  "keywords": [
    "Nutuk, De\u011fer, De\u011ferler E\u011fitimi, 8. S\u0131n\u0131f \u0130nk\u0131lap Tarihi ve Atat\u00fcrk\u00e7\u00fcl\u00fck ders kitab\u0131."
  ], 
  "license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/", 
  "name": "8. SINIF TC \u0130NKILAP TAR\u0130H\u0130 VE ATAT\u00dcRK\u00c7\u00dcL\u00dcK DERS K\u0130TABI \u0130LE NUTUK'TA YER ALAN DE\u011eERLER\u0130N, \u00d6\u011eRETMEN G\u00d6R\u00dc\u015eLER\u0130 A\u00c7ISINDAN DE\u011eERLEND\u0130R\u0130LMES\u0130", 
  "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228293"
}
256
164
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 256
İndirme 164
Veri hacmi 341.8 MB
Tekil görüntülenme 220
Tekil indirme 149

Alıntı yap