Dergi makalesi Açık Erişim

ÖĞRETMENLERİN DENETİME İLİŞKİN TUTUMLARI İLE MESLEKİ ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Pınar ŞANDA


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <controlfield tag="001">228279</controlfield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield>
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">1</subfield>
    <subfield code="p">İNTOBA - İnsan ve Toplum Bilimleri Akademi Dergisi</subfield>
    <subfield code="n">1</subfield>
    <subfield code="c">64-83</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20230911090744.0</controlfield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu araştırmanın amacı, &amp;ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutumları ile mesleki &amp;ouml;ğrenmeleri arasında anlamlı ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırma nicel desenle y&amp;uuml;r&amp;uuml;t&amp;uuml;len ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Se&amp;ccedil;kisiz &amp;ouml;rnekleme y&amp;ouml;ntemi ile belirlenen araştırma &amp;ouml;rneklemini 2018-2019 Eğitim &amp;Ouml;ğretim yılında Şanlıurfa ili Haliliye il&amp;ccedil;esinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda g&amp;ouml;rev yapan toplam 200 &amp;ouml;ğretmen oluşturmaktadır. &amp;Ccedil;alışmaya katılan 200 &amp;ouml;ğretmenin %53&amp;rsquo;&amp;uuml; (106) kadın, %47&amp;rsquo;si (94) ise erkektir. Araştırma verilerinin toplanmasında Liu, Hallinger ve Feng (2016) tarafından geliştirilip T&amp;uuml;rk&amp;ccedil;e g&amp;uuml;venirlik ve ge&amp;ccedil;erlik &amp;ccedil;alışmaları G&amp;uuml;m&amp;uuml;ş, Apaydın ve Bellibaş (2018) tarafından yapılan &amp;ldquo;&amp;Ouml;ğretmen Mesleki &amp;Ouml;ğrenme &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği (&amp;Ouml;M&amp;Ouml;&amp;Ouml;)&amp;rdquo; ve Uğurlu ile Usta (2016) tarafından geliştirilen &amp;ldquo;Denetim Tutum &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği (DT&amp;Ouml;)&amp;rdquo; kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, y&amp;uuml;zde, standart sapma, aritmetik ortalama gibi betimleyici istatistiklerle beraber Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi, ANOVA ve Spearman Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda &amp;ouml;ğretmenlerin mesleki &amp;ouml;ğrenmelerinin geneline ve alt boyutları olan işbirliği, yansıtma, uygulama ile bilgi tabanına ulaşmaya ait ortalamanın &amp;ldquo;y&amp;uuml;ksek&amp;rdquo; d&amp;uuml;zeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine g&amp;ouml;re &amp;ouml;ğretmenlerin mesleki &amp;ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık g&amp;ouml;zlenirken; mesleki kıdem ve g&amp;ouml;rev yapılan kurum t&amp;uuml;r&amp;uuml; değişkenlerine g&amp;ouml;re &amp;ouml;ğretmenlerin mesleki &amp;ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık ortaya &amp;ccedil;ıkmamıştır. &amp;Ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutum puanlarının geneli ile mesleki &amp;ouml;ğrenme puanlarının geneli arasında pozitif y&amp;ouml;nde orta d&amp;uuml;zeyde anlamlı bir ilişki ortaya &amp;ccedil;ıkmıştır (r=0,416; p&amp;lt;0,01).&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">ÖĞRETMENLERİN DENETİME İLİŞKİN TUTUMLARI İLE MESLEKİ ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:228279</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-3737-567X</subfield>
    <subfield code="u">Turkish, English,</subfield>
    <subfield code="a">Pınar ŞANDA</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:4afd760a84805e2df5d19d0fb1528b9f</subfield>
    <subfield code="s">1959933</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/228279/files/ÖĞRETMENLERİN DENETİME İLİŞKİN TUTUMLARI İLE MESLEKİ ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ.pdf</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="2">doi</subfield>
    <subfield code="a">10.5281/zenodo.6480982</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2021-06-16</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Denetim, Tutum, Mesleki, Öğrenme.</subfield>
  </datafield>
</record>
131
116
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 131
İndirme 116
Veri hacmi 227.4 MB
Tekil görüntülenme 120
Tekil indirme 104

Alıntı yap