Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?> <record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"> <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader> <controlfield tag="001">228279</controlfield> <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield> <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4"> <subfield code="v">1</subfield> <subfield code="p">İNTOBA - İnsan ve Toplum Bilimleri Akademi Dergisi</subfield> <subfield code="n">1</subfield> <subfield code="c">64-83</subfield> </datafield> <controlfield tag="005">20230911090744.0</controlfield> <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a"><p>Bu araştırmanın amacı, &ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutumları ile mesleki &ouml;ğrenmeleri arasında anlamlı ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırma nicel desenle y&uuml;r&uuml;t&uuml;len ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Se&ccedil;kisiz &ouml;rnekleme y&ouml;ntemi ile belirlenen araştırma &ouml;rneklemini 2018-2019 Eğitim &Ouml;ğretim yılında Şanlıurfa ili Haliliye il&ccedil;esinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda g&ouml;rev yapan toplam 200 &ouml;ğretmen oluşturmaktadır. &Ccedil;alışmaya katılan 200 &ouml;ğretmenin %53&rsquo;&uuml; (106) kadın, %47&rsquo;si (94) ise erkektir. Araştırma verilerinin toplanmasında Liu, Hallinger ve Feng (2016) tarafından geliştirilip T&uuml;rk&ccedil;e g&uuml;venirlik ve ge&ccedil;erlik &ccedil;alışmaları G&uuml;m&uuml;ş, Apaydın ve Bellibaş (2018) tarafından yapılan &ldquo;&Ouml;ğretmen Mesleki &Ouml;ğrenme &Ouml;l&ccedil;eği (&Ouml;M&Ouml;&Ouml;)&rdquo; ve Uğurlu ile Usta (2016) tarafından geliştirilen &ldquo;Denetim Tutum &Ouml;l&ccedil;eği (DT&Ouml;)&rdquo; kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, y&uuml;zde, standart sapma, aritmetik ortalama gibi betimleyici istatistiklerle beraber Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi, ANOVA ve Spearman Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda &ouml;ğretmenlerin mesleki &ouml;ğrenmelerinin geneline ve alt boyutları olan işbirliği, yansıtma, uygulama ile bilgi tabanına ulaşmaya ait ortalamanın &ldquo;y&uuml;ksek&rdquo; d&uuml;zeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine g&ouml;re &ouml;ğretmenlerin mesleki &ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık g&ouml;zlenirken; mesleki kıdem ve g&ouml;rev yapılan kurum t&uuml;r&uuml; değişkenlerine g&ouml;re &ouml;ğretmenlerin mesleki &ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık ortaya &ccedil;ıkmamıştır. &Ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutum puanlarının geneli ile mesleki &ouml;ğrenme puanlarının geneli arasında pozitif y&ouml;nde orta d&uuml;zeyde anlamlı bir ilişki ortaya &ccedil;ıkmıştır (r=0,416; p&lt;0,01).</p> <p>&nbsp;</p></subfield> </datafield> <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">ÖĞRETMENLERİN DENETİME İLİŞKİN TUTUMLARI İLE MESLEKİ ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O"> <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:228279</subfield> </datafield> <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="l">open</subfield> </datafield> <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0002-3737-567X</subfield> <subfield code="u">Turkish, English,</subfield> <subfield code="a">Pınar ŞANDA</subfield> </datafield> <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" "> <subfield code="z">md5:4afd760a84805e2df5d19d0fb1528b9f</subfield> <subfield code="s">1959933</subfield> <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/228279/files/ÖĞRETMENLERİN DENETİME İLİŞKİN TUTUMLARI İLE MESLEKİ ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ.pdf</subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="2">doi</subfield> <subfield code="a">10.5281/zenodo.6480982</subfield> </datafield> <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7"> <subfield code="a">cc-by</subfield> <subfield code="2">opendefinition.org</subfield> </datafield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">publication</subfield> <subfield code="b">article</subfield> </datafield> <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">2021-06-16</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Denetim, Tutum, Mesleki, Öğrenme.</subfield> </datafield> </record>
Görüntülenme | 131 |
İndirme | 116 |
Veri hacmi | 227.4 MB |
Tekil görüntülenme | 120 |
Tekil indirme | 104 |