Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228279</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Pınar ŞANDA</creatorName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-3737-567X</nameIdentifier> <affiliation>Turkish, English,</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Öğretmenleri̇n Deneti̇me İli̇şki̇n Tutumlari İle Mesleki̇ Öğrenmeleri̇ Arasindaki̇ İli̇şki̇ni̇n İncelenmesi̇</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <subjects> <subject>Denetim, Tutum, Mesleki, Öğrenme.</subject> </subjects> <dates> <date dateType="Issued">2021-06-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228279</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.5281/zenodo.6480982</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>Bu araştırmanın amacı, &ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutumları ile mesleki &ouml;ğrenmeleri arasında anlamlı ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırma nicel desenle y&uuml;r&uuml;t&uuml;len ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Se&ccedil;kisiz &ouml;rnekleme y&ouml;ntemi ile belirlenen araştırma &ouml;rneklemini 2018-2019 Eğitim &Ouml;ğretim yılında Şanlıurfa ili Haliliye il&ccedil;esinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda g&ouml;rev yapan toplam 200 &ouml;ğretmen oluşturmaktadır. &Ccedil;alışmaya katılan 200 &ouml;ğretmenin %53&rsquo;&uuml; (106) kadın, %47&rsquo;si (94) ise erkektir. Araştırma verilerinin toplanmasında Liu, Hallinger ve Feng (2016) tarafından geliştirilip T&uuml;rk&ccedil;e g&uuml;venirlik ve ge&ccedil;erlik &ccedil;alışmaları G&uuml;m&uuml;ş, Apaydın ve Bellibaş (2018) tarafından yapılan &ldquo;&Ouml;ğretmen Mesleki &Ouml;ğrenme &Ouml;l&ccedil;eği (&Ouml;M&Ouml;&Ouml;)&rdquo; ve Uğurlu ile Usta (2016) tarafından geliştirilen &ldquo;Denetim Tutum &Ouml;l&ccedil;eği (DT&Ouml;)&rdquo; kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, y&uuml;zde, standart sapma, aritmetik ortalama gibi betimleyici istatistiklerle beraber Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi, ANOVA ve Spearman Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda &ouml;ğretmenlerin mesleki &ouml;ğrenmelerinin geneline ve alt boyutları olan işbirliği, yansıtma, uygulama ile bilgi tabanına ulaşmaya ait ortalamanın &ldquo;y&uuml;ksek&rdquo; d&uuml;zeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine g&ouml;re &ouml;ğretmenlerin mesleki &ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık g&ouml;zlenirken; mesleki kıdem ve g&ouml;rev yapılan kurum t&uuml;r&uuml; değişkenlerine g&ouml;re &ouml;ğretmenlerin mesleki &ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık ortaya &ccedil;ıkmamıştır. &Ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutum puanlarının geneli ile mesleki &ouml;ğrenme puanlarının geneli arasında pozitif y&ouml;nde orta d&uuml;zeyde anlamlı bir ilişki ortaya &ccedil;ıkmıştır (r=0,416; p&lt;0,01).</p> <p>&nbsp;</p></description> </descriptions> </resource>
Görüntülenme | 131 |
İndirme | 116 |
Veri hacmi | 227.4 MB |
Tekil görüntülenme | 120 |
Tekil indirme | 104 |