Dergi makalesi Açık Erişim

ÖĞRETMENLERİN DENETİME İLİŞKİN TUTUMLARI İLE MESLEKİ ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Pınar ŞANDA


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228279</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Pınar ŞANDA</creatorName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-3737-567X</nameIdentifier>
      <affiliation>Turkish, English,</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Öğretmenleri̇n Deneti̇me İli̇şki̇n Tutumlari İle Mesleki̇ Öğrenmeleri̇ Arasindaki̇ İli̇şki̇ni̇n İncelenmesi̇</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2021</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Denetim, Tutum, Mesleki, Öğrenme.</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2021-06-16</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/228279</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.5281/zenodo.6480982</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu araştırmanın amacı, &amp;ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutumları ile mesleki &amp;ouml;ğrenmeleri arasında anlamlı ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırma nicel desenle y&amp;uuml;r&amp;uuml;t&amp;uuml;len ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Se&amp;ccedil;kisiz &amp;ouml;rnekleme y&amp;ouml;ntemi ile belirlenen araştırma &amp;ouml;rneklemini 2018-2019 Eğitim &amp;Ouml;ğretim yılında Şanlıurfa ili Haliliye il&amp;ccedil;esinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda g&amp;ouml;rev yapan toplam 200 &amp;ouml;ğretmen oluşturmaktadır. &amp;Ccedil;alışmaya katılan 200 &amp;ouml;ğretmenin %53&amp;rsquo;&amp;uuml; (106) kadın, %47&amp;rsquo;si (94) ise erkektir. Araştırma verilerinin toplanmasında Liu, Hallinger ve Feng (2016) tarafından geliştirilip T&amp;uuml;rk&amp;ccedil;e g&amp;uuml;venirlik ve ge&amp;ccedil;erlik &amp;ccedil;alışmaları G&amp;uuml;m&amp;uuml;ş, Apaydın ve Bellibaş (2018) tarafından yapılan &amp;ldquo;&amp;Ouml;ğretmen Mesleki &amp;Ouml;ğrenme &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği (&amp;Ouml;M&amp;Ouml;&amp;Ouml;)&amp;rdquo; ve Uğurlu ile Usta (2016) tarafından geliştirilen &amp;ldquo;Denetim Tutum &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği (DT&amp;Ouml;)&amp;rdquo; kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans, y&amp;uuml;zde, standart sapma, aritmetik ortalama gibi betimleyici istatistiklerle beraber Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi, ANOVA ve Spearman Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda &amp;ouml;ğretmenlerin mesleki &amp;ouml;ğrenmelerinin geneline ve alt boyutları olan işbirliği, yansıtma, uygulama ile bilgi tabanına ulaşmaya ait ortalamanın &amp;ldquo;y&amp;uuml;ksek&amp;rdquo; d&amp;uuml;zeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine g&amp;ouml;re &amp;ouml;ğretmenlerin mesleki &amp;ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık g&amp;ouml;zlenirken; mesleki kıdem ve g&amp;ouml;rev yapılan kurum t&amp;uuml;r&amp;uuml; değişkenlerine g&amp;ouml;re &amp;ouml;ğretmenlerin mesleki &amp;ouml;ğrenmelerinin geneli arasında anlamlı farklılık ortaya &amp;ccedil;ıkmamıştır. &amp;Ouml;ğretmenlerin denetime ilişkin tutum puanlarının geneli ile mesleki &amp;ouml;ğrenme puanlarının geneli arasında pozitif y&amp;ouml;nde orta d&amp;uuml;zeyde anlamlı bir ilişki ortaya &amp;ccedil;ıkmıştır (r=0,416; p&amp;lt;0,01).&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
131
116
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 131
İndirme 116
Veri hacmi 227.4 MB
Tekil görüntülenme 120
Tekil indirme 104

Alıntı yap