Dergi makalesi Açık Erişim
Çilem Tuğba KOÇ;
Deniz Elif YAVALAR
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Parodi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">YouTube</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Çocuk YouTuber</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Mizah</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Tüketim Kültürü</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286287</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>&Ccedil;ocukların, bebeklikten itibaren en &ccedil;ok takip ettiği platformların başında gelen Youtube&rsquo;da paylaşılan ve pop&uuml;lerleşen parodi eğlencesi, post-modern k&uuml;lt&uuml;r&uuml;n bir par&ccedil;asıdır.&nbsp; Metnin aslına g&ouml;nderme yapan sonsuz &ccedil;ağrışımlar i&ccedil;inde yaratılan mizah, bir t&uuml;r pastişi/taklidi andırsa da &ccedil;ocuk oyun ve eğlence k&uuml;lt&uuml;r&uuml;n&uuml;n pop&uuml;ler formlarından biri olarak kabul edilmektedir. Youtube&rsquo;daki &ccedil;ocuk parodi, komedi, ske&ccedil; videolarının ele alındığı bu &ccedil;alışmada, aynı zamanda i&ccedil;erik &uuml;reticisi olan &ccedil;ocukların yayınladıkları videolar aracılığıyla mizahı nasıl &uuml;rettikleri, mizahın kaynağının neye dayandığı soruşturulmaktadır. Bu ama&ccedil;la, Fatih Selim Tube, Yusuf Mirza Tube, Agugu Tv, Oyuncak Avı, Oyuncak Şekeri, Ecrinsu &Ccedil;oban, Oyuncak Oynuyorum, Oyuncu Yusuf, Prenses Elif, Prenses Lina Tv&rsquo;de en pop&uuml;ler 242 &ccedil;ocuk youtuber videosu &uuml;zerinden, tematik nitel i&ccedil;erik analizi yapılmıştır. Youtube, &ccedil;ocukların takip ettikleri bir platform olmasının &ouml;tesinde, aynı zamanda firmalar i&ccedil;in &ccedil;ocuk izleyiciye ulaşılabilen bir mecradır. Youtube&rsquo;un bu ticari karakteri, Youtube&rsquo;da &uuml;retilen her i&ccedil;eriğin i&ccedil;inde t&uuml;ketim k&uuml;lt&uuml;r&uuml; unsuruyla karşılaşma olasılığını arttırmaktadır. O nedenle, bu &ccedil;alışmada Youtube&rsquo;la birlikte değişen &ccedil;ocuk mizahı incelenirken, bu mizah i&ccedil;inde t&uuml;ketim k&uuml;lt&uuml;r&uuml;ne ilişkin unsurlar da araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Youtube&rsquo;daki &ccedil;ocuk youtuber kanallarındaki parodi videolarının pop&uuml;ler metinlere g&ouml;nderme yapan pastiş/taklit videolar oldukları, saklamba&ccedil;, ka&ccedil;ma kovalamaca gibi oyunlara dayandıkları, ticari i&ccedil;erik taşıdıkları bulgusuna ulaşılmıştır.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">article</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield>
<subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield>
</datafield>
<datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="i">isVersionOf</subfield>
<subfield code="a">10.48623/aperta.286286</subfield>
<subfield code="n">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-3479-4035</subfield>
<subfield code="a">Çilem Tuğba KOÇ</subfield>
<subfield code="u">Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:ff9cfc8aa0ef3a468177dcffff885e74</subfield>
<subfield code="s">2235310</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286287/files/folkloredebiyat.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20250929080610.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2024-02-20</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.48623/aperta.286287</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Çocukların Değişen Mizah Kültürü: Youtube Parodi Hikâyelerinde Çocukların Tüketim Öyküleri</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
<subfield code="v">30</subfield>
<subfield code="p">Folklor/Edebiyat Dergisi</subfield>
<subfield code="c">311-336</subfield>
<subfield code="n">2</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-1225-8805</subfield>
<subfield code="a">Deniz Elif YAVALAR</subfield>
<subfield code="u">Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">286287</controlfield>
</record>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 0 | 0 |
| İndirme | 0 | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 | 0 |
| Tekil indirme | 0 | 0 |