Dergi makalesi Açık Erişim

Çocukların Değişen Mizah Kültürü: Youtube Parodi Hikâyelerinde Çocukların Tüketim Öyküleri

Çilem Tuğba KOÇ; Deniz Elif YAVALAR


Dublin Core

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
  <dc:creator>Çilem Tuğba KOÇ</dc:creator>
  <dc:creator>Deniz Elif YAVALAR</dc:creator>
  <dc:date>2024-02-20</dc:date>
  <dc:description>Çocukların, bebeklikten itibaren en çok takip ettiği platformların başında gelen Youtube’da paylaşılan ve popülerleşen parodi eğlencesi, post-modern kültürün bir parçasıdır.  Metnin aslına gönderme yapan sonsuz çağrışımlar içinde yaratılan mizah, bir tür pastişi/taklidi andırsa da çocuk oyun ve eğlence kültürünün popüler formlarından biri olarak kabul edilmektedir. Youtube’daki çocuk parodi, komedi, skeç videolarının ele alındığı bu çalışmada, aynı zamanda içerik üreticisi olan çocukların yayınladıkları videolar aracılığıyla mizahı nasıl ürettikleri, mizahın kaynağının neye dayandığı soruşturulmaktadır. Bu amaçla, Fatih Selim Tube, Yusuf Mirza Tube, Agugu Tv, Oyuncak Avı, Oyuncak Şekeri, Ecrinsu Çoban, Oyuncak Oynuyorum, Oyuncu Yusuf, Prenses Elif, Prenses Lina Tv’de en popüler 242 çocuk youtuber videosu üzerinden, tematik nitel içerik analizi yapılmıştır. Youtube, çocukların takip ettikleri bir platform olmasının ötesinde, aynı zamanda firmalar için çocuk izleyiciye ulaşılabilen bir mecradır. Youtube’un bu ticari karakteri, Youtube’da üretilen her içeriğin içinde tüketim kültürü unsuruyla karşılaşma olasılığını arttırmaktadır. O nedenle, bu çalışmada Youtube’la birlikte değişen çocuk mizahı incelenirken, bu mizah içinde tüketim kültürüne ilişkin unsurlar da araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Youtube’daki çocuk youtuber kanallarındaki parodi videolarının popüler metinlere gönderme yapan pastiş/taklit videolar oldukları, saklambaç, kaçma kovalamaca gibi oyunlara dayandıkları, ticari içerik taşıdıkları bulgusuna ulaşılmıştır.</dc:description>
  <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286287</dc:identifier>
  <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286287</dc:identifier>
  <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
  <dc:rights>https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
  <dc:source>Folklor/Edebiyat Dergisi 30(2) 311-336</dc:source>
  <dc:subject>Parodi</dc:subject>
  <dc:subject>YouTube</dc:subject>
  <dc:subject>Çocuk YouTuber</dc:subject>
  <dc:subject>Mizah</dc:subject>
  <dc:subject>Tüketim Kültürü</dc:subject>
  <dc:title>Çocukların Değişen Mizah Kültürü: Youtube Parodi Hikâyelerinde Çocukların Tüketim Öyküleri</dc:title>
  <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
  <dc:type>publication-article</dc:type>
</oai_dc:dc>
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap