Dergi makalesi Açık Erişim

Çocukların Değişen Mizah Kültürü: Youtube Parodi Hikâyelerinde Çocukların Tüketim Öyküleri

Çilem Tuğba KOÇ; Deniz Elif YAVALAR


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.286287</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Çilem Tuğba KOÇ</creatorName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-3479-4035</nameIdentifier>
      <affiliation>Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Deniz Elif YAVALAR</creatorName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1225-8805</nameIdentifier>
      <affiliation>Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Çocukların Değişen Mizah Kültürü: Youtube Parodi Hikâyelerinde Çocukların Tüketim Öyküleri</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2024</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Parodi</subject>
    <subject>YouTube</subject>
    <subject>Çocuk YouTuber</subject>
    <subject>Mizah</subject>
    <subject>Tüketim Kültürü</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2024-02-20</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286287</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.286286</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;&amp;Ccedil;ocukların, bebeklikten itibaren en &amp;ccedil;ok takip ettiği platformların başında gelen Youtube&amp;rsquo;da paylaşılan ve pop&amp;uuml;lerleşen parodi eğlencesi, post-modern k&amp;uuml;lt&amp;uuml;r&amp;uuml;n bir par&amp;ccedil;asıdır.&amp;nbsp; Metnin aslına g&amp;ouml;nderme yapan sonsuz &amp;ccedil;ağrışımlar i&amp;ccedil;inde yaratılan mizah, bir t&amp;uuml;r pastişi/taklidi andırsa da &amp;ccedil;ocuk oyun ve eğlence k&amp;uuml;lt&amp;uuml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;n pop&amp;uuml;ler formlarından biri olarak kabul edilmektedir. Youtube&amp;rsquo;daki &amp;ccedil;ocuk parodi, komedi, ske&amp;ccedil; videolarının ele alındığı bu &amp;ccedil;alışmada, aynı zamanda i&amp;ccedil;erik &amp;uuml;reticisi olan &amp;ccedil;ocukların yayınladıkları videolar aracılığıyla mizahı nasıl &amp;uuml;rettikleri, mizahın kaynağının neye dayandığı soruşturulmaktadır. Bu ama&amp;ccedil;la, Fatih Selim Tube, Yusuf Mirza Tube, Agugu Tv, Oyuncak Avı, Oyuncak Şekeri, Ecrinsu &amp;Ccedil;oban, Oyuncak Oynuyorum, Oyuncu Yusuf, Prenses Elif, Prenses Lina Tv&amp;rsquo;de en pop&amp;uuml;ler 242 &amp;ccedil;ocuk youtuber videosu &amp;uuml;zerinden, tematik nitel i&amp;ccedil;erik analizi yapılmıştır. Youtube, &amp;ccedil;ocukların takip ettikleri bir platform olmasının &amp;ouml;tesinde, aynı zamanda firmalar i&amp;ccedil;in &amp;ccedil;ocuk izleyiciye ulaşılabilen bir mecradır. Youtube&amp;rsquo;un bu ticari karakteri, Youtube&amp;rsquo;da &amp;uuml;retilen her i&amp;ccedil;eriğin i&amp;ccedil;inde t&amp;uuml;ketim k&amp;uuml;lt&amp;uuml;r&amp;uuml; unsuruyla karşılaşma olasılığını arttırmaktadır. O nedenle, bu &amp;ccedil;alışmada Youtube&amp;rsquo;la birlikte değişen &amp;ccedil;ocuk mizahı incelenirken, bu mizah i&amp;ccedil;inde t&amp;uuml;ketim k&amp;uuml;lt&amp;uuml;r&amp;uuml;ne ilişkin unsurlar da araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Youtube&amp;rsquo;daki &amp;ccedil;ocuk youtuber kanallarındaki parodi videolarının pop&amp;uuml;ler metinlere g&amp;ouml;nderme yapan pastiş/taklit videolar oldukları, saklamba&amp;ccedil;, ka&amp;ccedil;ma kovalamaca gibi oyunlara dayandıkları, ticari i&amp;ccedil;erik taşıdıkları bulgusuna ulaşılmıştır.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
  <fundingReferences>
    <fundingReference>
      <funderName>Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştirma Kurumu</funderName>
      <funderIdentifier funderIdentifierType="Crossref Funder ID">https://doi.org/10.13039/501100004410</funderIdentifier>
      <awardNumber>221K053</awardNumber>
    </fundingReference>
  </fundingReferences>
</resource>
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap