Dergi makalesi Açık Erişim

Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri ile İlgili Bilgi Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

İRHAN, Gökhan


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Bilgi Testi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Geçerlik ve Güvenirlik</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Beden Eğitimi ve Spor</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Beden Eğitimi Pedagojisi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Fiziksel Aktivite</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Öğretim Modelleri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Spor Bilimleri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Egzersiz</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Antrenman</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tsm</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286065</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &amp;ouml;ğretim modellerine ilişkin bilgilerini &amp;ouml;l&amp;ccedil;mede kullanılabilecek ge&amp;ccedil;erli ve g&amp;uuml;venilir bir bilgi testi geliştirmektir. Araştırmaya 287 Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adayı g&amp;ouml;n&amp;uuml;ll&amp;uuml; olarak katılmıştır. Beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &amp;Ouml;ğretim Modellerine y&amp;ouml;nelik 7 kazanıma ilişkin 9 konu bilgisinin &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;lmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda bir belirtke tablosu hazırlanmış ve bu tabloda kazanım ve konuları &amp;ouml;l&amp;ccedil;mek amacıyla 95 maddeden oluşan denemelik soru havuzu hazırlanmıştır. Y&amp;uuml;z y&amp;uuml;ze &amp;uuml;niversitelerin sınıflarında &amp;uuml;&amp;ccedil; oturum şeklinde denemelik maddeler Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Ayırt ediciliği d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k olan maddeler &amp;ccedil;ıkarıldıktan sonra yapılan analizler doğrultusunda nihai testte planlanan ve belirtke tablosunda her hedef kazanımı &amp;ouml;l&amp;ccedil;en maddelerin yer aldığı ayırt ediciliği en y&amp;uuml;ksek orta g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;kte olan 31 madde se&amp;ccedil;ilerek &amp;ldquo;Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan &amp;Ouml;ğretim Modelleri Bilgi Testi&amp;rdquo; nihai test oluşturulmuştur. Nihai testin ortalama g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;k katsayısı 0,412 %27&amp;rsquo;lik alt ve %27&amp;rsquo;lik &amp;uuml;st grubun doğru sayılarının farklarına ait ayırt edicilik katsayılarının ortalaması 0,538 madde toplam korelasyon katsayılarının ortalaması 0,479 ve KR20 i&amp;ccedil; tutarlılık katsayısı ise 0,890 olarak tespit edilmiştir. Ayırt ediciliği en y&amp;uuml;ksek olarak se&amp;ccedil;ilen 31 maddenin &amp;ccedil;ok iyi ayırt edici ve orta d&amp;uuml;zey g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;kte maddeler olduğu saptanmıştır. Geliştirilen bu bilgi testi Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &amp;ouml;ğretim modellerine (Temel kavramlar, Doğrudan &amp;ouml;ğretim modeli, bireyselleştirilmiş &amp;ouml;ğretim modeli, iş birlikli &amp;ouml;ğrenme modeli, akran &amp;ouml;ğretim modeli, spor eğitim modeli, taktiksel oyun modeli, araştırma &amp;ouml;ğretim modeli ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) ilişkin bilgi seviyelerini &amp;ouml;l&amp;ccedil;meye y&amp;ouml;nelik, orta g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;kte ayırt edicilik indeksinin y&amp;uuml;ksek olduğu bilen ve bilmeyeni ayırt edebildiği 5 se&amp;ccedil;enekli ge&amp;ccedil;erli ve g&amp;uuml;venilir bir test olduğu tespit edilmiştir.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
    <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-7772-1733</subfield>
    <subfield code="a">İRHAN, Gökhan</subfield>
    <subfield code="u">Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:4b100f96c5f60684ce36f3bb1ff8159e</subfield>
    <subfield code="s">1493764</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286065/files/BİLGİ TESTİ yayın.pdf</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20250712124925.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2025-07-10</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.33206/mjss.1630971</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri ile İlgili Bilgi Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">14</subfield>
    <subfield code="p">MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi</subfield>
    <subfield code="c">975-993</subfield>
    <subfield code="n">3</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">286065</controlfield>
</record>
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap