Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Bilgi Testi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Geçerlik ve Güvenirlik</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Beden Eğitimi ve Spor</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Beden Eğitimi Pedagojisi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Fiziksel Aktivite</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Öğretim Modelleri</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Spor Bilimleri</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Egzersiz</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Antrenman</subfield>
</datafield>
<datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">tsm</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286065</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Bu &ccedil;alışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &ouml;ğretim modellerine ilişkin bilgilerini &ouml;l&ccedil;mede kullanılabilecek ge&ccedil;erli ve g&uuml;venilir bir bilgi testi geliştirmektir. Araştırmaya 287 Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adayı g&ouml;n&uuml;ll&uuml; olarak katılmıştır. Beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &Ouml;ğretim Modellerine y&ouml;nelik 7 kazanıma ilişkin 9 konu bilgisinin &ouml;l&ccedil;&uuml;lmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda bir belirtke tablosu hazırlanmış ve bu tabloda kazanım ve konuları &ouml;l&ccedil;mek amacıyla 95 maddeden oluşan denemelik soru havuzu hazırlanmıştır. Y&uuml;z y&uuml;ze &uuml;niversitelerin sınıflarında &uuml;&ccedil; oturum şeklinde denemelik maddeler Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Ayırt ediciliği d&uuml;ş&uuml;k olan maddeler &ccedil;ıkarıldıktan sonra yapılan analizler doğrultusunda nihai testte planlanan ve belirtke tablosunda her hedef kazanımı &ouml;l&ccedil;en maddelerin yer aldığı ayırt ediciliği en y&uuml;ksek orta g&uuml;&ccedil;l&uuml;kte olan 31 madde se&ccedil;ilerek &ldquo;Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan &Ouml;ğretim Modelleri Bilgi Testi&rdquo; nihai test oluşturulmuştur. Nihai testin ortalama g&uuml;&ccedil;l&uuml;k katsayısı 0,412 %27&rsquo;lik alt ve %27&rsquo;lik &uuml;st grubun doğru sayılarının farklarına ait ayırt edicilik katsayılarının ortalaması 0,538 madde toplam korelasyon katsayılarının ortalaması 0,479 ve KR20 i&ccedil; tutarlılık katsayısı ise 0,890 olarak tespit edilmiştir. Ayırt ediciliği en y&uuml;ksek olarak se&ccedil;ilen 31 maddenin &ccedil;ok iyi ayırt edici ve orta d&uuml;zey g&uuml;&ccedil;l&uuml;kte maddeler olduğu saptanmıştır. Geliştirilen bu bilgi testi Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &ouml;ğretim modellerine (Temel kavramlar, Doğrudan &ouml;ğretim modeli, bireyselleştirilmiş &ouml;ğretim modeli, iş birlikli &ouml;ğrenme modeli, akran &ouml;ğretim modeli, spor eğitim modeli, taktiksel oyun modeli, araştırma &ouml;ğretim modeli ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) ilişkin bilgi seviyelerini &ouml;l&ccedil;meye y&ouml;nelik, orta g&uuml;&ccedil;l&uuml;kte ayırt edicilik indeksinin y&uuml;ksek olduğu bilen ve bilmeyeni ayırt edebildiği 5 se&ccedil;enekli ge&ccedil;erli ve g&uuml;venilir bir test olduğu tespit edilmiştir.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">article</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
<subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-7772-1733</subfield>
<subfield code="a">İRHAN, Gökhan</subfield>
<subfield code="u">Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:4b100f96c5f60684ce36f3bb1ff8159e</subfield>
<subfield code="s">1493764</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286065/files/BİLGİ TESTİ yayın.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20250712124925.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2025-07-10</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.33206/mjss.1630971</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri ile İlgili Bilgi Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
<subfield code="v">14</subfield>
<subfield code="p">MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi</subfield>
<subfield code="c">975-993</subfield>
<subfield code="n">3</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">286065</controlfield>
</record>
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |