Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286065</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>İRHAN, Gökhan</creatorName>
<givenName>Gökhan</givenName>
<familyName>İRHAN</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-7772-1733</nameIdentifier>
<affiliation>Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri Ile İlgili Bilgi Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2025</publicationYear>
<subjects>
<subject>Bilgi Testi</subject>
<subject>Geçerlik ve Güvenirlik</subject>
<subject>Beden Eğitimi ve Spor</subject>
<subject>Beden Eğitimi Pedagojisi</subject>
<subject>Fiziksel Aktivite</subject>
<subject>Öğretim Modelleri</subject>
<subject>Spor Bilimleri</subject>
<subject>Egzersiz</subject>
<subject>Antrenman</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2025-07-10</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286065</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.33206/mjss.1630971</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bu &ccedil;alışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &ouml;ğretim modellerine ilişkin bilgilerini &ouml;l&ccedil;mede kullanılabilecek ge&ccedil;erli ve g&uuml;venilir bir bilgi testi geliştirmektir. Araştırmaya 287 Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adayı g&ouml;n&uuml;ll&uuml; olarak katılmıştır. Beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &Ouml;ğretim Modellerine y&ouml;nelik 7 kazanıma ilişkin 9 konu bilgisinin &ouml;l&ccedil;&uuml;lmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda bir belirtke tablosu hazırlanmış ve bu tabloda kazanım ve konuları &ouml;l&ccedil;mek amacıyla 95 maddeden oluşan denemelik soru havuzu hazırlanmıştır. Y&uuml;z y&uuml;ze &uuml;niversitelerin sınıflarında &uuml;&ccedil; oturum şeklinde denemelik maddeler Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Ayırt ediciliği d&uuml;ş&uuml;k olan maddeler &ccedil;ıkarıldıktan sonra yapılan analizler doğrultusunda nihai testte planlanan ve belirtke tablosunda her hedef kazanımı &ouml;l&ccedil;en maddelerin yer aldığı ayırt ediciliği en y&uuml;ksek orta g&uuml;&ccedil;l&uuml;kte olan 31 madde se&ccedil;ilerek &ldquo;Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan &Ouml;ğretim Modelleri Bilgi Testi&rdquo; nihai test oluşturulmuştur. Nihai testin ortalama g&uuml;&ccedil;l&uuml;k katsayısı 0,412 %27&rsquo;lik alt ve %27&rsquo;lik &uuml;st grubun doğru sayılarının farklarına ait ayırt edicilik katsayılarının ortalaması 0,538 madde toplam korelasyon katsayılarının ortalaması 0,479 ve KR20 i&ccedil; tutarlılık katsayısı ise 0,890 olarak tespit edilmiştir. Ayırt ediciliği en y&uuml;ksek olarak se&ccedil;ilen 31 maddenin &ccedil;ok iyi ayırt edici ve orta d&uuml;zey g&uuml;&ccedil;l&uuml;kte maddeler olduğu saptanmıştır. Geliştirilen bu bilgi testi Beden Eğitimi ve Spor &Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &ouml;ğretim modellerine (Temel kavramlar, Doğrudan &ouml;ğretim modeli, bireyselleştirilmiş &ouml;ğretim modeli, iş birlikli &ouml;ğrenme modeli, akran &ouml;ğretim modeli, spor eğitim modeli, taktiksel oyun modeli, araştırma &ouml;ğretim modeli ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) ilişkin bilgi seviyelerini &ouml;l&ccedil;meye y&ouml;nelik, orta g&uuml;&ccedil;l&uuml;kte ayırt edicilik indeksinin y&uuml;ksek olduğu bilen ve bilmeyeni ayırt edebildiği 5 se&ccedil;enekli ge&ccedil;erli ve g&uuml;venilir bir test olduğu tespit edilmiştir.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |