Dergi makalesi Açık Erişim

Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri ile İlgili Bilgi Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

İRHAN, Gökhan


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286065</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>İRHAN, Gökhan</creatorName>
      <givenName>Gökhan</givenName>
      <familyName>İRHAN</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-7772-1733</nameIdentifier>
      <affiliation>Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri Ile İlgili Bilgi Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2025</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Bilgi Testi</subject>
    <subject>Geçerlik ve Güvenirlik</subject>
    <subject>Beden Eğitimi ve Spor</subject>
    <subject>Beden Eğitimi Pedagojisi</subject>
    <subject>Fiziksel Aktivite</subject>
    <subject>Öğretim Modelleri</subject>
    <subject>Spor Bilimleri</subject>
    <subject>Egzersiz</subject>
    <subject>Antrenman</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2025-07-10</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286065</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.33206/mjss.1630971</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &amp;ouml;ğretim modellerine ilişkin bilgilerini &amp;ouml;l&amp;ccedil;mede kullanılabilecek ge&amp;ccedil;erli ve g&amp;uuml;venilir bir bilgi testi geliştirmektir. Araştırmaya 287 Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adayı g&amp;ouml;n&amp;uuml;ll&amp;uuml; olarak katılmıştır. Beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &amp;Ouml;ğretim Modellerine y&amp;ouml;nelik 7 kazanıma ilişkin 9 konu bilgisinin &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;lmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda bir belirtke tablosu hazırlanmış ve bu tabloda kazanım ve konuları &amp;ouml;l&amp;ccedil;mek amacıyla 95 maddeden oluşan denemelik soru havuzu hazırlanmıştır. Y&amp;uuml;z y&amp;uuml;ze &amp;uuml;niversitelerin sınıflarında &amp;uuml;&amp;ccedil; oturum şeklinde denemelik maddeler Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Ayırt ediciliği d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k olan maddeler &amp;ccedil;ıkarıldıktan sonra yapılan analizler doğrultusunda nihai testte planlanan ve belirtke tablosunda her hedef kazanımı &amp;ouml;l&amp;ccedil;en maddelerin yer aldığı ayırt ediciliği en y&amp;uuml;ksek orta g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;kte olan 31 madde se&amp;ccedil;ilerek &amp;ldquo;Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan &amp;Ouml;ğretim Modelleri Bilgi Testi&amp;rdquo; nihai test oluşturulmuştur. Nihai testin ortalama g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;k katsayısı 0,412 %27&amp;rsquo;lik alt ve %27&amp;rsquo;lik &amp;uuml;st grubun doğru sayılarının farklarına ait ayırt edicilik katsayılarının ortalaması 0,538 madde toplam korelasyon katsayılarının ortalaması 0,479 ve KR20 i&amp;ccedil; tutarlılık katsayısı ise 0,890 olarak tespit edilmiştir. Ayırt ediciliği en y&amp;uuml;ksek olarak se&amp;ccedil;ilen 31 maddenin &amp;ccedil;ok iyi ayırt edici ve orta d&amp;uuml;zey g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;kte maddeler olduğu saptanmıştır. Geliştirilen bu bilgi testi Beden Eğitimi ve Spor &amp;Ouml;ğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan &amp;ouml;ğretim modellerine (Temel kavramlar, Doğrudan &amp;ouml;ğretim modeli, bireyselleştirilmiş &amp;ouml;ğretim modeli, iş birlikli &amp;ouml;ğrenme modeli, akran &amp;ouml;ğretim modeli, spor eğitim modeli, taktiksel oyun modeli, araştırma &amp;ouml;ğretim modeli ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) ilişkin bilgi seviyelerini &amp;ouml;l&amp;ccedil;meye y&amp;ouml;nelik, orta g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml;kte ayırt edicilik indeksinin y&amp;uuml;ksek olduğu bilen ve bilmeyeni ayırt edebildiği 5 se&amp;ccedil;enekli ge&amp;ccedil;erli ve g&amp;uuml;venilir bir test olduğu tespit edilmiştir.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap