Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"> <dc:creator>İRHAN, Gökhan</dc:creator> <dc:date>2025-07-10</dc:date> <dc:description>Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan öğretim modellerine ilişkin bilgilerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir bilgi testi geliştirmektir. Araştırmaya 287 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni adayı gönüllü olarak katılmıştır. Beden eğitimi pedagojisinde kullanılan Öğretim Modellerine yönelik 7 kazanıma ilişkin 9 konu bilgisinin ölçülmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda bir belirtke tablosu hazırlanmış ve bu tabloda kazanım ve konuları ölçmek amacıyla 95 maddeden oluşan denemelik soru havuzu hazırlanmıştır. Yüz yüze üniversitelerin sınıflarında üç oturum şeklinde denemelik maddeler Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Ayırt ediciliği düşük olan maddeler çıkarıldıktan sonra yapılan analizler doğrultusunda nihai testte planlanan ve belirtke tablosunda her hedef kazanımı ölçen maddelerin yer aldığı ayırt ediciliği en yüksek orta güçlükte olan 31 madde seçilerek “Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri Bilgi Testi” nihai test oluşturulmuştur. Nihai testin ortalama güçlük katsayısı 0,412 %27’lik alt ve %27’lik üst grubun doğru sayılarının farklarına ait ayırt edicilik katsayılarının ortalaması 0,538 madde toplam korelasyon katsayılarının ortalaması 0,479 ve KR20 iç tutarlılık katsayısı ise 0,890 olarak tespit edilmiştir. Ayırt ediciliği en yüksek olarak seçilen 31 maddenin çok iyi ayırt edici ve orta düzey güçlükte maddeler olduğu saptanmıştır. Geliştirilen bu bilgi testi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni adaylarının beden eğitimi pedagojisinde kullanılan öğretim modellerine (Temel kavramlar, Doğrudan öğretim modeli, bireyselleştirilmiş öğretim modeli, iş birlikli öğrenme modeli, akran öğretim modeli, spor eğitim modeli, taktiksel oyun modeli, araştırma öğretim modeli ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) ilişkin bilgi seviyelerini ölçmeye yönelik, orta güçlükte ayırt edicilik indeksinin yüksek olduğu bilen ve bilmeyeni ayırt edebildiği 5 seçenekli geçerli ve güvenilir bir test olduğu tespit edilmiştir.</dc:description> <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286065</dc:identifier> <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286065</dc:identifier> <dc:language>tsm</dc:language> <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights> <dc:rights>http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</dc:rights> <dc:source>MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 14(3) 975-993</dc:source> <dc:subject>Bilgi Testi</dc:subject> <dc:subject>Geçerlik ve Güvenirlik</dc:subject> <dc:subject>Beden Eğitimi ve Spor</dc:subject> <dc:subject>Beden Eğitimi Pedagojisi</dc:subject> <dc:subject>Fiziksel Aktivite</dc:subject> <dc:subject>Öğretim Modelleri</dc:subject> <dc:subject>Spor Bilimleri</dc:subject> <dc:subject>Egzersiz</dc:subject> <dc:subject>Antrenman</dc:subject> <dc:title>Beden Eğitimi Pedagojisinde Kullanılan Öğretim Modelleri ile İlgili Bilgi Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> <dc:type>publication-article</dc:type> </oai_dc:dc>
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |