Kitap Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"> <dc:creator>Kurttekin, Fatma</dc:creator> <dc:date>2024-12-31</dc:date> <dc:description>Bu çalışmada dinî anlayış farklılığına dayalı evliliklerde ebeveynlerin din olgusu ve çocukların din eğitimine dair görüşleri incelenmektir. Son yıllarda dinî anlayış farklılığına dayalı karma evliliklerde dinin yeri ve önemi üzerine yapılan çalışmalar artsa da çocukların din eğitimine yönelik tutumlarıyla ilgili araştırmaların yeterli düzeyde olduğu söylenememektedir. Dolayısıyla bu araştırma ile var olan literatüre katkı sağlamak ve alandan bir kesit sunmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma teknikleri kullanılan çalışmaya Sivas, Ankara ve Tunceli’de yaşayan kartopu ve amaçlı örnek yoluyla ulaşılan on aile katılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler anket ve yarı-yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Dinî anlayış farklılıklarının din olgusuna ve çocukların din eğitimine çok belirgin bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Ebeveynlerin neredeyse tamamı çocukların her iki dinî anlayışa dair deneyim ve bilgi edinerek kendi yollarını tercih etmelerini arzu ettiklerini dile getirmişlerdir. Alevi-Sünni geleneği barındıran ailelerde temelde iki konunun problemlere yol açabileceği görülmüştür. Bu konulardan ilki katılımcıların evlilik arzusuna çeşitli sebeplerle ailenin ve yakın çevrenin karşı çıkmasıdır. İkincisi ise çocukların din eğitimidir. Ailede din eğitim verilmesi ve çocukların dinî kimliği ayrı bir çalışma olarak ele alınmıştır. Dolayısıyla bu çalışmada toplumda da tartışılagelen “zorunlu” din eğitimi faaliyetleri ile ilgili katılımcıların düşünceleri değerlendirilmiştir. Katılımcıların görüşleri literatürdeki bulgulara paralel olarak “derslerin kaldırılması, seçmeli hâle getirilmesi, zorunlu statüsün korunmasıyla birlikte derslerin iyileştirilmesi” şeklinde üç kategoride toplanmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda katılımcıların çoğunlukla dışsal faktörlerden dolayı tartışmalar yaşanabildiği, kendi dinî anlayışlarının aile hayatında, dinî tutum ve çocuk yetiştirmede herhangi bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Söz konusu iki alandaki gerilimin azalması için önyargılardan sıyrılmak, diğerini olduğu gibi kabul, dürüstlük, güven ve iletişime açık diyalog ortamının gerekliliğine parmak basılmıştır.</dc:description> <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/274170</dc:identifier> <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:274170</dc:identifier> <dc:language>tur</dc:language> <dc:publisher>Oku Okut Yayınları</dc:publisher> <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights> <dc:rights>https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights> <dc:subject>Din Eğitimi</dc:subject> <dc:subject>Alevi-Sünni Evlilikler</dc:subject> <dc:subject>Çocuklar</dc:subject> <dc:subject>Dinî Kimlik</dc:subject> <dc:subject>Aile İlişkileri</dc:subject> <dc:title>Alevi-Sünni Evliliklerin Çocukların Din Eğitimine ve Aile İlişkilerine Etkileri</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/book</dc:type> <dc:type>publication-book</dc:type> </oai_dc:dc>
| Görüntülenme | 111 |
| İndirme | 114 |
| Veri hacmi | 316.6 MB |
| Tekil görüntülenme | 94 |
| Tekil indirme | 102 |