Konferans bildirisi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?> <record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"> <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader> <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Atatürk'ün Yurt Gezilerinde Yaptığı Konuşmaların İçerik Analizi: Eğitim ve Kültür Konusunda Tespitler</subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">10.48623/aperta.274066</subfield> <subfield code="2">doi</subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">10.48623/aperta.274065</subfield> <subfield code="2">doi</subfield> <subfield code="q">alternateidentifier</subfield> </datafield> <controlfield tag="001">274066</controlfield> <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a"><p>Milli M&uuml;cadelenin askeri ve diplomatik alanda kazanılması sonrasında devlet ve toplum hayatının yeniden yapılandırılması s&uuml;recine girilmiş; bu s&uuml;re&ccedil;te eğitim, toplumsal kalkınmanın en &ouml;nemli unsurlarından biri olmuştur. T&uuml;rkiye Cumhuriyeti, kurulmasını izleyen ilk yıllardan itibaren, yeni rejimin dayandığı temel esaslar doğrultusunda eğitim politikalarını da belirlemiştir. Ş&uuml;phesiz bu politikaların belirlenmesi ve y&uuml;r&uuml;t&uuml;lmesinde en b&uuml;y&uuml;k katkıyı, Mustafa Kemal Atat&uuml;rk yapmıştır. Atat&uuml;rk&rsquo;&uuml;n eğitime verdiği &ouml;nem, onun &ccedil;eşitli zamanlarda yaptığı konuşmalardan a&ccedil;ık&ccedil;a anlaşılmaktadır. Bu konuşmaların &ouml;nemli bir kısmını ise, halk ile bir araya geldiği yurt gezilerinde yaptığı a&ccedil;ıklamalar teşkil etmiştir. Bu nedenledir ki, kendisinin yaptığı konuşmalar, eğitim konusundaki fikirlerinin, d&ouml;nemin eğitim politikaları perspektifinde anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. Bu hedefle yapılan &ccedil;alışmada, i&ccedil;erik analizi y&ouml;nteminden yararlanılacaktır. Atat&uuml;rk&rsquo;&uuml;n S&ouml;ylev ve Deme&ccedil;leri, d&ouml;nemin s&uuml;reli yayınları, yurt gezilerine ilişkin tetkik eserlerde yer alan eğitim ve k&uuml;lt&uuml;r ile ilgili kavram, terim, s&ouml;z grupları i&ccedil;erik analizi y&ouml;ntemiyle tespit edilecektir. Kullanılan kelimelerin sıklığı ve hangi kelimelerle birlikte kullanıldığından hareketle yeni kurulan devletin eğitim politikaları ve devlet kurucusu Mustafa Kemal&rsquo;in aynı zamanda bir eğitim uygulayıcısı olduğu ger&ccedil;eği anlaşılmış olacaktır.</p></subfield> </datafield> <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7"> <subfield code="2">opendefinition.org</subfield> <subfield code="a">cc-by</subfield> </datafield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="b">conferencepaper</subfield> <subfield code="a">publication</subfield> </datafield> <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="l">open</subfield> </datafield> <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0002-4679-2862</subfield> <subfield code="a">Süzgün, Gökçe</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Atatürk</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Yurt Gezileri</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Devrim</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Eğitim</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Kültür</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">İçerik Analizi</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Söylev</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Demeç</subfield> </datafield> <datafield tag="711" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</subfield> <subfield code="g">ISHE</subfield> <subfield code="d">01-03 Eylül 2016</subfield> <subfield code="a">4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu 2016</subfield> </datafield> <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">2016-01-01</subfield> </datafield> <controlfield tag="005">20241106083822.0</controlfield> <datafield tag="773" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="n">doi</subfield> <subfield code="a">10.48623/aperta.274065</subfield> <subfield code="i">isVersionOf</subfield> </datafield> <datafield tag="773" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="z">978-605-4397-56-3</subfield> <subfield code="t">4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu 2016 Tam Metin Kitabı</subfield> <subfield code="g">788-809</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O"> <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:274066</subfield> </datafield> <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" "> <subfield code="z">md5:e462865d1356bd230af453856676e342</subfield> <subfield code="s">1143419</subfield> <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/274066/files/Atatürk’ün Yurt Gezilerinde Yaptığı Konuşmaların İçerik Analizi Eğitim ve Kültür Konusunda Tespitler.pdf</subfield> </datafield> <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield> <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield> </datafield> <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">tur</subfield> </datafield> </record>
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 122 | 122 |
İndirme | 38 | 38 |
Veri hacmi | 43.4 MB | 43.4 MB |
Tekil görüntülenme | 110 | 110 |
Tekil indirme | 34 | 34 |