Konferans bildirisi Açık Erişim
Milli Mücadelenin askeri ve diplomatik alanda kazanılması sonrasında devlet ve toplum hayatının yeniden yapılandırılması sürecine girilmiş; bu süreçte eğitim, toplumsal kalkınmanın en önemli unsurlarından biri olmuştur. Türkiye Cumhuriyeti, kurulmasını izleyen ilk yıllardan itibaren, yeni rejimin dayandığı temel esaslar doğrultusunda eğitim politikalarını da belirlemiştir. Şüphesiz bu politikaların belirlenmesi ve yürütülmesinde en büyük katkıyı, Mustafa Kemal Atatürk yapmıştır. Atatürk’ün eğitime verdiği önem, onun çeşitli zamanlarda yaptığı konuşmalardan açıkça anlaşılmaktadır. Bu konuşmaların önemli bir kısmını ise, halk ile bir araya geldiği yurt gezilerinde yaptığı açıklamalar teşkil etmiştir. Bu nedenledir ki, kendisinin yaptığı konuşmalar, eğitim konusundaki fikirlerinin, dönemin eğitim politikaları perspektifinde anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. Bu hedefle yapılan çalışmada, içerik analizi yönteminden yararlanılacaktır. Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, dönemin süreli yayınları, yurt gezilerine ilişkin tetkik eserlerde yer alan eğitim ve kültür ile ilgili kavram, terim, söz grupları içerik analizi yöntemiyle tespit edilecektir. Kullanılan kelimelerin sıklığı ve hangi kelimelerle birlikte kullanıldığından hareketle yeni kurulan devletin eğitim politikaları ve devlet kurucusu Mustafa Kemal’in aynı zamanda bir eğitim uygulayıcısı olduğu gerçeği anlaşılmış olacaktır.
Dosya adı | Boyutu | |
---|---|---|
Atatürk’ün Yurt Gezilerinde Yaptığı Konuşmaların İçerik Analizi Eğitim ve Kültür Konusunda Tespitler.pdf
md5:e462865d1356bd230af453856676e342 |
1.1 MB | İndir |
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 122 | 122 |
İndirme | 38 | 38 |
Veri hacmi | 43.4 MB | 43.4 MB |
Tekil görüntülenme | 110 | 110 |
Tekil indirme | 34 | 34 |