Veri seti Açık Erişim
EROĞLU
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nmm##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike</subfield>
<subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="u">DERYA</subfield>
<subfield code="a">EROĞLU</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">273947</controlfield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Yaşayan bir fenomen ve s&uuml;re&ccedil; olarak gelenek, Klasik T&uuml;rk M&uuml;ziğinin temel referansıdır. Geleneğin hem s&uuml;rekliliğe hem de değişime a&ccedil;ık karakteri, araştırmanın bu tartışmada konumlandığı &ccedil;akışma noktasını da ifade eder. Diğer bir ifadeyle bu &ccedil;alışmanın merkezinde yer alan Klasik T&uuml;rk M&uuml;ziği Ses eğitiminde icraya hazırlık aşamasında temel becerilerin kazandırılmasına y&ouml;nelik piyano alıştırmalarının kullanımı, yaklaşık yarım asırlık akademik Klasik T&uuml;rk M&uuml;ziği eğitiminin gelenek merkezli tartışmalarının &ouml;nemli ateşleyicilerinden birisidir. Bu tartışmaların tarafları olan g&ouml;r&uuml;şlerin k&ouml;kenine baktığımızda, g&uuml;n&uuml;m&uuml;zde y&uuml;ksek&ouml;ğretimde T&uuml;rk M&uuml;ziği ses ve saz icracılığına kurumsal anlamda y&ouml;n veren iki kaynağın &ouml;ne &ccedil;ıktığı g&ouml;r&uuml;lmektedir. Bunlardan ilki T&uuml;rk M&uuml;ziği alanında ilk y&uuml;ksek&ouml;ğretim kurumu olan İ.T.&Uuml;. T&uuml;rk M&ucirc;sık&icirc;si Devlet Konservatuvarı iken, diğeri kuruluş aşamasına ve eğitim ilkelerinin belirlenmesine Ankara&rsquo;da yaşayan &ouml;nemli isimlerin &ouml;nc&uuml;l&uuml;k ettiği ve derslerini y&uuml;r&uuml;tt&uuml;ğ&uuml; Sel&ccedil;uk &Uuml;niversitesi b&uuml;nyesindeki Dilek Sabancı Devlet Konservatuarı&rsquo;nın Geleneksel T&uuml;rk M&uuml;ziği b&ouml;l&uuml;m&uuml;d&uuml;r. Her ne kadar bu iki merkezi, y&uuml;ksek&ouml;ğretim kurumu olarak sunmuş olsak da aslında burada &ouml;ne &ccedil;ıkan yaklaşık son 50 yıllık zaman dilimi i&ccedil;inde T&uuml;rk M&uuml;ziği pratiğine ve teorisine akademik d&uuml;zlemde y&ouml;n veren İstanbul ve Ankara&rsquo;daki yaklaşım farklılıklarıdır. Her iki ilde bulunan y&uuml;ksek&ouml;ğretim kurumlarının &ouml;zellikle yaklaşık yirmi yıldan bu yana verdiği mezunlarının akademisyen olarak diğer illerde de g&ouml;rev yapmaya başlamasıyla birlikte bu durum hem s&ouml;ylem hem de bilimsel &ccedil;alışmalarda yer alan bir tartışma konusu olarak karşımıza &ccedil;ıkmaktadır. S&ouml;z konusu tartışmada, Klasik T&uuml;rk M&uuml;ziği ses eğitiminde piyano kullanımının uygun olmayacağını d&uuml;ş&uuml;nen y&ouml;nelim Ankara y&ouml;nelimi olarak ele alınmıştır. Diğer y&ouml;nelim ise ses tekniği uygulamalarında piyanoyu ve Batı M&uuml;ziği ses eğitimi metotlarının bazılarını da&nbsp; kullanan İstanbul Teknik &Uuml;niversitesi T.M.D.K. merkezli İstanbul y&ouml;nelimidir. Literat&uuml;rde Klasik T&uuml;rk M&uuml;ziği Ses eğitiminde piyano kullanımının &ouml;ğrenciler &uuml;zerinde nasıl bir etkisi olduğunu araştıran bir &ccedil;alışma bulunmamaktadır. Bu araştırmada, Klasik T&uuml;rk M&uuml;ziği ses eğitimi dersinde icraya hazırlayıcı temel becerilerin kazandırılmasında piyano alıştırmaları ile hazırlanan ders &ouml;ğretim tasarımı, nitel araştırma y&ouml;ntemlerinden biri olan &ldquo;eylem araştırması modeli&rdquo; kullanılarak uygulanmış ve değerlendirilmiştir. Uygulanan ders &ouml;ğretim tasarımının &ccedil;alışma grubunda yer alan &ouml;ğrencilere, sesin teknik eğitimi ile ilgili kazanımlar sağladığı ancak alana &ouml;zg&uuml; olarak &uuml;sl&ucirc;p ve tavır &ccedil;alışmaları i&ccedil;in ileri bir y&ouml;nteme ihtiya&ccedil; duyulduğu sonu&ccedil;larına ulaşılmıştır</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">dataset</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="s">559031</subfield>
<subfield code="z">md5:b67268e52767984846db9ae119660666</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/273947/files/ÖN TEST SON TEST.zip</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">KLASİK TÜRK MÜZİĞİ SES EĞİTİMİ DERSİ İÇİN TEMEL BECERİLERİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI</subfield>
</datafield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2024-09-19</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Eylem Araştırması</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Klasik Türk Müziği</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Ses Eğitimi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20240919130951.0</controlfield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.48623/aperta.273947</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:273947</subfield>
</datafield>
<datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="n">doi</subfield>
<subfield code="a">10.48623/aperta.273946</subfield>
<subfield code="i">isVersionOf</subfield>
</datafield>
</record>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 120 | 120 |
| İndirme | 6 | 6 |
| Veri hacmi | 3.4 MB | 3.4 MB |
| Tekil görüntülenme | 97 | 97 |
| Tekil indirme | 6 | 6 |