Veri seti Açık Erişim

KLASİK TÜRK MÜZİĞİ SES EĞİTİMİ DERSİ İÇİN TEMEL BECERİLERİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

EROĞLU


Citation Style Language JSON

{
  "DOI": "10.48623/aperta.273946", 
  "abstract": "<p>Ya\u015fayan bir fenomen ve s&uuml;re&ccedil; olarak gelenek, Klasik T&uuml;rk M&uuml;zi\u011finin temel referans\u0131d\u0131r. Gelene\u011fin hem s&uuml;reklili\u011fe hem de de\u011fi\u015fime a&ccedil;\u0131k karakteri, ara\u015ft\u0131rman\u0131n bu tart\u0131\u015fmada konumland\u0131\u011f\u0131 &ccedil;ak\u0131\u015fma noktas\u0131n\u0131 da ifade eder. Di\u011fer bir ifadeyle bu &ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n merkezinde yer alan Klasik T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi Ses e\u011fitiminde icraya haz\u0131rl\u0131k a\u015famas\u0131nda temel becerilerin kazand\u0131r\u0131lmas\u0131na y&ouml;nelik piyano al\u0131\u015ft\u0131rmalar\u0131n\u0131n kullan\u0131m\u0131, yakla\u015f\u0131k yar\u0131m as\u0131rl\u0131k akademik Klasik T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi e\u011fitiminin gelenek merkezli tart\u0131\u015fmalar\u0131n\u0131n &ouml;nemli ate\u015fleyicilerinden birisidir. Bu tart\u0131\u015fmalar\u0131n taraflar\u0131 olan g&ouml;r&uuml;\u015flerin k&ouml;kenine bakt\u0131\u011f\u0131m\u0131zda, g&uuml;n&uuml;m&uuml;zde y&uuml;ksek&ouml;\u011fretimde T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi ses ve saz icrac\u0131l\u0131\u011f\u0131na kurumsal anlamda y&ouml;n veren iki kayna\u011f\u0131n &ouml;ne &ccedil;\u0131kt\u0131\u011f\u0131 g&ouml;r&uuml;lmektedir. Bunlardan ilki T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi alan\u0131nda ilk y&uuml;ksek&ouml;\u011fretim kurumu olan \u0130.T.&Uuml;. T&uuml;rk M&ucirc;s\u0131k&icirc;si Devlet Konservatuvar\u0131 iken, di\u011feri kurulu\u015f a\u015famas\u0131na ve e\u011fitim ilkelerinin belirlenmesine Ankara&rsquo;da ya\u015fayan &ouml;nemli isimlerin &ouml;nc&uuml;l&uuml;k etti\u011fi ve derslerini y&uuml;r&uuml;tt&uuml;\u011f&uuml; Sel&ccedil;uk &Uuml;niversitesi b&uuml;nyesindeki Dilek Sabanc\u0131 Devlet Konservatuar\u0131&rsquo;n\u0131n Geleneksel T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi b&ouml;l&uuml;m&uuml;d&uuml;r. Her ne kadar bu iki merkezi, y&uuml;ksek&ouml;\u011fretim kurumu olarak sunmu\u015f olsak da asl\u0131nda burada &ouml;ne &ccedil;\u0131kan yakla\u015f\u0131k son 50 y\u0131ll\u0131k zaman dilimi i&ccedil;inde T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi prati\u011fine ve teorisine akademik d&uuml;zlemde y&ouml;n veren \u0130stanbul ve Ankara&rsquo;daki yakla\u015f\u0131m farkl\u0131l\u0131klar\u0131d\u0131r. Her iki ilde bulunan y&uuml;ksek&ouml;\u011fretim kurumlar\u0131n\u0131n &ouml;zellikle yakla\u015f\u0131k yirmi y\u0131ldan bu yana verdi\u011fi mezunlar\u0131n\u0131n akademisyen olarak di\u011fer illerde de g&ouml;rev yapmaya ba\u015flamas\u0131yla birlikte bu durum hem s&ouml;ylem hem de bilimsel &ccedil;al\u0131\u015fmalarda yer alan bir tart\u0131\u015fma konusu olarak kar\u015f\u0131m\u0131za &ccedil;\u0131kmaktad\u0131r. S&ouml;z konusu tart\u0131\u015fmada, Klasik T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi ses e\u011fitiminde piyano kullan\u0131m\u0131n\u0131n uygun olmayaca\u011f\u0131n\u0131 d&uuml;\u015f&uuml;nen y&ouml;nelim Ankara y&ouml;nelimi olarak ele al\u0131nm\u0131\u015ft\u0131r. Di\u011fer y&ouml;nelim ise ses tekni\u011fi uygulamalar\u0131nda piyanoyu ve Bat\u0131 M&uuml;zi\u011fi ses e\u011fitimi metotlar\u0131n\u0131n baz\u0131lar\u0131n\u0131 da&nbsp; kullanan \u0130stanbul Teknik &Uuml;niversitesi T.M.D.K. merkezli \u0130stanbul y&ouml;nelimidir. Literat&uuml;rde Klasik T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi Ses e\u011fitiminde piyano kullan\u0131m\u0131n\u0131n &ouml;\u011frenciler &uuml;zerinde nas\u0131l bir etkisi oldu\u011funu ara\u015ft\u0131ran bir &ccedil;al\u0131\u015fma bulunmamaktad\u0131r. Bu ara\u015ft\u0131rmada, Klasik T&uuml;rk M&uuml;zi\u011fi ses e\u011fitimi dersinde icraya haz\u0131rlay\u0131c\u0131 temel becerilerin kazand\u0131r\u0131lmas\u0131nda piyano al\u0131\u015ft\u0131rmalar\u0131 ile haz\u0131rlanan ders &ouml;\u011fretim tasar\u0131m\u0131, nitel ara\u015ft\u0131rma y&ouml;ntemlerinden biri olan &ldquo;eylem ara\u015ft\u0131rmas\u0131 modeli&rdquo; kullan\u0131larak uygulanm\u0131\u015f ve de\u011ferlendirilmi\u015ftir. Uygulanan ders &ouml;\u011fretim tasar\u0131m\u0131n\u0131n &ccedil;al\u0131\u015fma grubunda yer alan &ouml;\u011frencilere, sesin teknik e\u011fitimi ile ilgili kazan\u0131mlar sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 ancak alana &ouml;zg&uuml; olarak &uuml;sl&ucirc;p ve tav\u0131r &ccedil;al\u0131\u015fmalar\u0131 i&ccedil;in ileri bir y&ouml;nteme ihtiya&ccedil; duyuldu\u011fu sonu&ccedil;lar\u0131na ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r</p>", 
  "author": [
    {
      "family": "ERO\u011eLU"
    }
  ], 
  "id": "273947", 
  "issued": {
    "date-parts": [
      [
        2024, 
        9, 
        19
      ]
    ]
  }, 
  "title": "KLAS\u0130K T\u00dcRK M\u00dcZ\u0130\u011e\u0130 SES E\u011e\u0130T\u0130M\u0130 DERS\u0130 \u0130\u00c7\u0130N TEMEL BECER\u0130LER\u0130 KAZANDIRMAYA Y\u00d6NEL\u0130K B\u0130R EYLEM ARA\u015eTIRMASI", 
  "type": "dataset"
}
94
3
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 9494
İndirme 33
Veri hacmi 1.7 MB1.7 MB
Tekil görüntülenme 7979
Tekil indirme 33

Alıntı yap