Veri seti Açık Erişim

KLASİK TÜRK MÜZİĞİ SES EĞİTİMİ DERSİ İÇİN TEMEL BECERİLERİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

EROĞLU


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.273947</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>EROĞLU</creatorName>
      <affiliation>DERYA</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Klasi̇k Türk Müzi̇ği̇ Ses Eği̇ti̇mi̇ Dersi̇ İçi̇n Temel Beceri̇leri̇ Kazandirmaya Yöneli̇k Bi̇r Eylem Araştirmasi</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2024</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Eylem Araştırması</subject>
    <subject>Klasik Türk Müziği</subject>
    <subject>Ses Eğitimi</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2024-09-19</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Dataset"/>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/273947</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.273946</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Yaşayan bir fenomen ve s&amp;uuml;re&amp;ccedil; olarak gelenek, Klasik T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziğinin temel referansıdır. Geleneğin hem s&amp;uuml;rekliliğe hem de değişime a&amp;ccedil;ık karakteri, araştırmanın bu tartışmada konumlandığı &amp;ccedil;akışma noktasını da ifade eder. Diğer bir ifadeyle bu &amp;ccedil;alışmanın merkezinde yer alan Klasik T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği Ses eğitiminde icraya hazırlık aşamasında temel becerilerin kazandırılmasına y&amp;ouml;nelik piyano alıştırmalarının kullanımı, yaklaşık yarım asırlık akademik Klasik T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği eğitiminin gelenek merkezli tartışmalarının &amp;ouml;nemli ateşleyicilerinden birisidir. Bu tartışmaların tarafları olan g&amp;ouml;r&amp;uuml;şlerin k&amp;ouml;kenine baktığımızda, g&amp;uuml;n&amp;uuml;m&amp;uuml;zde y&amp;uuml;ksek&amp;ouml;ğretimde T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği ses ve saz icracılığına kurumsal anlamda y&amp;ouml;n veren iki kaynağın &amp;ouml;ne &amp;ccedil;ıktığı g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. Bunlardan ilki T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği alanında ilk y&amp;uuml;ksek&amp;ouml;ğretim kurumu olan İ.T.&amp;Uuml;. T&amp;uuml;rk M&amp;ucirc;sık&amp;icirc;si Devlet Konservatuvarı iken, diğeri kuruluş aşamasına ve eğitim ilkelerinin belirlenmesine Ankara&amp;rsquo;da yaşayan &amp;ouml;nemli isimlerin &amp;ouml;nc&amp;uuml;l&amp;uuml;k ettiği ve derslerini y&amp;uuml;r&amp;uuml;tt&amp;uuml;ğ&amp;uuml; Sel&amp;ccedil;uk &amp;Uuml;niversitesi b&amp;uuml;nyesindeki Dilek Sabancı Devlet Konservatuarı&amp;rsquo;nın Geleneksel T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği b&amp;ouml;l&amp;uuml;m&amp;uuml;d&amp;uuml;r. Her ne kadar bu iki merkezi, y&amp;uuml;ksek&amp;ouml;ğretim kurumu olarak sunmuş olsak da aslında burada &amp;ouml;ne &amp;ccedil;ıkan yaklaşık son 50 yıllık zaman dilimi i&amp;ccedil;inde T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği pratiğine ve teorisine akademik d&amp;uuml;zlemde y&amp;ouml;n veren İstanbul ve Ankara&amp;rsquo;daki yaklaşım farklılıklarıdır. Her iki ilde bulunan y&amp;uuml;ksek&amp;ouml;ğretim kurumlarının &amp;ouml;zellikle yaklaşık yirmi yıldan bu yana verdiği mezunlarının akademisyen olarak diğer illerde de g&amp;ouml;rev yapmaya başlamasıyla birlikte bu durum hem s&amp;ouml;ylem hem de bilimsel &amp;ccedil;alışmalarda yer alan bir tartışma konusu olarak karşımıza &amp;ccedil;ıkmaktadır. S&amp;ouml;z konusu tartışmada, Klasik T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği ses eğitiminde piyano kullanımının uygun olmayacağını d&amp;uuml;ş&amp;uuml;nen y&amp;ouml;nelim Ankara y&amp;ouml;nelimi olarak ele alınmıştır. Diğer y&amp;ouml;nelim ise ses tekniği uygulamalarında piyanoyu ve Batı M&amp;uuml;ziği ses eğitimi metotlarının bazılarını da&amp;nbsp; kullanan İstanbul Teknik &amp;Uuml;niversitesi T.M.D.K. merkezli İstanbul y&amp;ouml;nelimidir. Literat&amp;uuml;rde Klasik T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği Ses eğitiminde piyano kullanımının &amp;ouml;ğrenciler &amp;uuml;zerinde nasıl bir etkisi olduğunu araştıran bir &amp;ccedil;alışma bulunmamaktadır. Bu araştırmada, Klasik T&amp;uuml;rk M&amp;uuml;ziği ses eğitimi dersinde icraya hazırlayıcı temel becerilerin kazandırılmasında piyano alıştırmaları ile hazırlanan ders &amp;ouml;ğretim tasarımı, nitel araştırma y&amp;ouml;ntemlerinden biri olan &amp;ldquo;eylem araştırması modeli&amp;rdquo; kullanılarak uygulanmış ve değerlendirilmiştir. Uygulanan ders &amp;ouml;ğretim tasarımının &amp;ccedil;alışma grubunda yer alan &amp;ouml;ğrencilere, sesin teknik eğitimi ile ilgili kazanımlar sağladığı ancak alana &amp;ouml;zg&amp;uuml; olarak &amp;uuml;sl&amp;ucirc;p ve tavır &amp;ccedil;alışmaları i&amp;ccedil;in ileri bir y&amp;ouml;nteme ihtiya&amp;ccedil; duyulduğu sonu&amp;ccedil;larına ulaşılmıştır&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
65
2
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 6565
İndirme 22
Veri hacmi 1.1 MB1.1 MB
Tekil görüntülenme 5050
Tekil indirme 22

Alıntı yap