Dergi makalesi Açık Erişim

Suriyeli Göçmen İşletmelerin Hedef Ülkede Marka Değerini Koruması: Gaziantep Örneği

Demir, Canan Şeyma


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Suriyeli Göçmen İşletmelerin Hedef Ülkede Marka Değerini Koruması: Gaziantep Örneği</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield>
    <subfield code="v">5</subfield>
    <subfield code="n">1</subfield>
    <subfield code="c">51-71</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">273746</controlfield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;G&amp;ouml;&amp;ccedil; eden toplulukların gittikleri yerlerde &amp;uuml;retim alışkanlıklarını devam ettirmeleri ve markalarını da beraberinde getirmeleri, marka kimliği ve imajının s&amp;uuml;rekliliği a&amp;ccedil;ısından &amp;ouml;nemlidir. 2011 yılında yaşanan Suriye i&amp;ccedil; savaşı bir&amp;ccedil;ok işletmeyi olumsuz etkilemiştir. Savaşın ardından bir&amp;ccedil;ok marka Suriye&amp;rsquo;den ayrılarak g&amp;ouml;&amp;ccedil; ettikleri &amp;uuml;lkede yeni stratejilerle piyasada tutunmaya &amp;ccedil;alışmaktadır. İşletmeler markalarını yeni yerlerde tanıtarak kullandıkları pazarlama stratejileri ile k&amp;uuml;lt&amp;uuml;rel mirasına odaklanmakta ve g&amp;ouml;&amp;ccedil; edilen yerde marka değerinin s&amp;uuml;rd&amp;uuml;r&amp;uuml;lebilirliğini sağlamaktadır. Suriye ve Gaziantep arasındaki tarihsel ve k&amp;uuml;lt&amp;uuml;rel ilişkilerin varlığı Suriyeli işletmelerin Gaziantep&amp;rsquo;i tercih etme nedenleri arasında g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. Bu işletmelerin Suriye k&amp;uuml;lt&amp;uuml;r&amp;uuml; ve geleneklerini yansıtan &amp;uuml;r&amp;uuml;nleri sunması, ekonomik gelişme sağlaması ve b&amp;ouml;lgedeki turizm sekt&amp;ouml;r&amp;uuml; a&amp;ccedil;ısından da &amp;ouml;nemlidir. Suriyeli işletmelerin markalarıyla birlikte g&amp;ouml;&amp;ccedil; etmesi, işletmelerin yeni yerde kabul g&amp;ouml;rmesine yardımcı olmaktadır. G&amp;ouml;&amp;ccedil;men işletmeler kendi toplulukları arasında g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml; bağlar kurarak markalarını korumaktadır. Bu g&amp;ouml;&amp;ccedil;men dayanışma ağları sayesinde stat&amp;uuml;ler ve sosyal uyum, marka değerini korumakta kritik rol oynamaktadır. Bu işletmelerin yeni pazarlara girerken uyguladıkları yeni stratejilerin neler olduğu ve marka algılarının işletme y&amp;ouml;neticileri a&amp;ccedil;ısından hangi y&amp;ouml;nde olduğunu belirlemek &amp;ouml;nemlidir. Bu makale ticari marka haklarına sahip olan Suriyeli işletmelerin Gaziantep&amp;rsquo;te mevcut marka ile devam ederken y&amp;ouml;neticiler a&amp;ccedil;ısından marka algılarını ve onu nasıl devam ettirdiklerini belirlemek i&amp;ccedil;in yazılmıştır. Uygulama y&amp;ouml;ntemi olarak nitel araştırma bağlamında MAXQDA 2022 nitel veri analiz programı kullanılmıştır. &amp;Ccedil;alışma sonucunda: (i) Suriyeli işletme sahiplerinin marka devamlılığını sağlamak amacıyla &amp;uuml;r&amp;uuml;nlerde farklılaşmaya gittikleri, (ii) &amp;ccedil;alışma saatlerini yeni &amp;uuml;lkeye g&amp;ouml;re ayarladıkları, (iii) marka devamlılığından sorumlu kişilerin aile &amp;uuml;yeleri olduğu, (iv) işletmelerin b&amp;uuml;t&amp;ccedil;e yetersizliğinden dolayı dijital platformlar &amp;uuml;zerinden reklam yaptıkları bulgulanmıştır.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="b">article</subfield>
    <subfield code="a">publication</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0001-8593-0634</subfield>
    <subfield code="u">Gaziantep Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="a">Demir, Canan Şeyma</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Göç</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Marka Değeri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Suriye Göçü</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Girişimci Göçü</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Suriyeli İşletmeler</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2024-04-15</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20240722094936.0</controlfield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:273746</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:0675c5b226d3659c61d3cd15ccc4489a</subfield>
    <subfield code="s">818010</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/273746/files/Demir-2024.pdf</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.52108/2757-5942.5.1.3</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
</record>
25
27
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 25
İndirme 27
Veri hacmi 22.1 MB
Tekil görüntülenme 24
Tekil indirme 25

Alıntı yap