Dergi makalesi Açık Erişim

Suriyeli Göçmen İşletmelerin Hedef Ülkede Marka Değerini Koruması: Gaziantep Örneği

Demir, Canan Şeyma


Citation Style Language JSON

{
  "DOI": "10.52108/2757-5942.5.1.3", 
  "abstract": "<p>G&ouml;&ccedil; eden topluluklar\u0131n gittikleri yerlerde &uuml;retim al\u0131\u015fkanl\u0131klar\u0131n\u0131 devam ettirmeleri ve markalar\u0131n\u0131 da beraberinde getirmeleri, marka kimli\u011fi ve imaj\u0131n\u0131n s&uuml;reklili\u011fi a&ccedil;\u0131s\u0131ndan &ouml;nemlidir. 2011 y\u0131l\u0131nda ya\u015fanan Suriye i&ccedil; sava\u015f\u0131 bir&ccedil;ok i\u015fletmeyi olumsuz etkilemi\u015ftir. Sava\u015f\u0131n ard\u0131ndan bir&ccedil;ok marka Suriye&rsquo;den ayr\u0131larak g&ouml;&ccedil; ettikleri &uuml;lkede yeni stratejilerle piyasada tutunmaya &ccedil;al\u0131\u015fmaktad\u0131r. \u0130\u015fletmeler markalar\u0131n\u0131 yeni yerlerde tan\u0131tarak kulland\u0131klar\u0131 pazarlama stratejileri ile k&uuml;lt&uuml;rel miras\u0131na odaklanmakta ve g&ouml;&ccedil; edilen yerde marka de\u011ferinin s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilirli\u011fini sa\u011flamaktad\u0131r. Suriye ve Gaziantep aras\u0131ndaki tarihsel ve k&uuml;lt&uuml;rel ili\u015fkilerin varl\u0131\u011f\u0131 Suriyeli i\u015fletmelerin Gaziantep&rsquo;i tercih etme nedenleri aras\u0131nda g&ouml;r&uuml;lmektedir. Bu i\u015fletmelerin Suriye k&uuml;lt&uuml;r&uuml; ve geleneklerini yans\u0131tan &uuml;r&uuml;nleri sunmas\u0131, ekonomik geli\u015fme sa\u011flamas\u0131 ve b&ouml;lgedeki turizm sekt&ouml;r&uuml; a&ccedil;\u0131s\u0131ndan da &ouml;nemlidir. Suriyeli i\u015fletmelerin markalar\u0131yla birlikte g&ouml;&ccedil; etmesi, i\u015fletmelerin yeni yerde kabul g&ouml;rmesine yard\u0131mc\u0131 olmaktad\u0131r. G&ouml;&ccedil;men i\u015fletmeler kendi topluluklar\u0131 aras\u0131nda g&uuml;&ccedil;l&uuml; ba\u011flar kurarak markalar\u0131n\u0131 korumaktad\u0131r. Bu g&ouml;&ccedil;men dayan\u0131\u015fma a\u011flar\u0131 sayesinde stat&uuml;ler ve sosyal uyum, marka de\u011ferini korumakta kritik rol oynamaktad\u0131r. Bu i\u015fletmelerin yeni pazarlara girerken uygulad\u0131klar\u0131 yeni stratejilerin neler oldu\u011fu ve marka alg\u0131lar\u0131n\u0131n i\u015fletme y&ouml;neticileri a&ccedil;\u0131s\u0131ndan hangi y&ouml;nde oldu\u011funu belirlemek &ouml;nemlidir. Bu makale ticari marka haklar\u0131na sahip olan Suriyeli i\u015fletmelerin Gaziantep&rsquo;te mevcut marka ile devam ederken y&ouml;neticiler a&ccedil;\u0131s\u0131ndan marka alg\u0131lar\u0131n\u0131 ve onu nas\u0131l devam ettirdiklerini belirlemek i&ccedil;in yaz\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Uygulama y&ouml;ntemi olarak nitel ara\u015ft\u0131rma ba\u011flam\u0131nda MAXQDA 2022 nitel veri analiz program\u0131 kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fma sonucunda: (i) Suriyeli i\u015fletme sahiplerinin marka devaml\u0131l\u0131\u011f\u0131n\u0131 sa\u011flamak amac\u0131yla &uuml;r&uuml;nlerde farkl\u0131la\u015fmaya gittikleri, (ii) &ccedil;al\u0131\u015fma saatlerini yeni &uuml;lkeye g&ouml;re ayarlad\u0131klar\u0131, (iii) marka devaml\u0131l\u0131\u011f\u0131ndan sorumlu ki\u015filerin aile &uuml;yeleri oldu\u011fu, (iv) i\u015fletmelerin b&uuml;t&ccedil;e yetersizli\u011finden dolay\u0131 dijital platformlar &uuml;zerinden reklam yapt\u0131klar\u0131 bulgulanm\u0131\u015ft\u0131r.</p>", 
  "author": [
    {
      "family": "Demir", 
      "given": " Canan \u015eeyma"
    }
  ], 
  "container_title": "Sosyolojik Ba\u011flam Dergisi", 
  "id": "273746", 
  "issue": "1", 
  "issued": {
    "date-parts": [
      [
        2024, 
        4, 
        15
      ]
    ]
  }, 
  "page": "51-71", 
  "title": "Suriyeli G\u00f6\u00e7men \u0130\u015fletmelerin Hedef \u00dclkede Marka De\u011ferini Korumas\u0131: Gaziantep \u00d6rne\u011fi", 
  "type": "article-journal", 
  "volume": "5"
}
25
27
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 25
İndirme 27
Veri hacmi 22.1 MB
Tekil görüntülenme 24
Tekil indirme 25

Alıntı yap