Dergi makalesi Açık Erişim

Suriyeli Göçmen İşletmelerin Hedef Ülkede Marka Değerini Koruması: Gaziantep Örneği

Demir, Canan Şeyma


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/273746</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Demir, Canan Şeyma</creatorName>
      <givenName>Canan Şeyma</givenName>
      <familyName>Demir</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-8593-0634</nameIdentifier>
      <affiliation>Gaziantep Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Suriyeli Göçmen İşletmelerin Hedef Ülkede Marka Değerini Koruması: Gaziantep Örneği</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2024</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Göç</subject>
    <subject>Marka Değeri</subject>
    <subject>Suriye Göçü</subject>
    <subject>Girişimci Göçü</subject>
    <subject>Suriyeli İşletmeler</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2024-04-15</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/273746</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.5.1.3</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;G&amp;ouml;&amp;ccedil; eden toplulukların gittikleri yerlerde &amp;uuml;retim alışkanlıklarını devam ettirmeleri ve markalarını da beraberinde getirmeleri, marka kimliği ve imajının s&amp;uuml;rekliliği a&amp;ccedil;ısından &amp;ouml;nemlidir. 2011 yılında yaşanan Suriye i&amp;ccedil; savaşı bir&amp;ccedil;ok işletmeyi olumsuz etkilemiştir. Savaşın ardından bir&amp;ccedil;ok marka Suriye&amp;rsquo;den ayrılarak g&amp;ouml;&amp;ccedil; ettikleri &amp;uuml;lkede yeni stratejilerle piyasada tutunmaya &amp;ccedil;alışmaktadır. İşletmeler markalarını yeni yerlerde tanıtarak kullandıkları pazarlama stratejileri ile k&amp;uuml;lt&amp;uuml;rel mirasına odaklanmakta ve g&amp;ouml;&amp;ccedil; edilen yerde marka değerinin s&amp;uuml;rd&amp;uuml;r&amp;uuml;lebilirliğini sağlamaktadır. Suriye ve Gaziantep arasındaki tarihsel ve k&amp;uuml;lt&amp;uuml;rel ilişkilerin varlığı Suriyeli işletmelerin Gaziantep&amp;rsquo;i tercih etme nedenleri arasında g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. Bu işletmelerin Suriye k&amp;uuml;lt&amp;uuml;r&amp;uuml; ve geleneklerini yansıtan &amp;uuml;r&amp;uuml;nleri sunması, ekonomik gelişme sağlaması ve b&amp;ouml;lgedeki turizm sekt&amp;ouml;r&amp;uuml; a&amp;ccedil;ısından da &amp;ouml;nemlidir. Suriyeli işletmelerin markalarıyla birlikte g&amp;ouml;&amp;ccedil; etmesi, işletmelerin yeni yerde kabul g&amp;ouml;rmesine yardımcı olmaktadır. G&amp;ouml;&amp;ccedil;men işletmeler kendi toplulukları arasında g&amp;uuml;&amp;ccedil;l&amp;uuml; bağlar kurarak markalarını korumaktadır. Bu g&amp;ouml;&amp;ccedil;men dayanışma ağları sayesinde stat&amp;uuml;ler ve sosyal uyum, marka değerini korumakta kritik rol oynamaktadır. Bu işletmelerin yeni pazarlara girerken uyguladıkları yeni stratejilerin neler olduğu ve marka algılarının işletme y&amp;ouml;neticileri a&amp;ccedil;ısından hangi y&amp;ouml;nde olduğunu belirlemek &amp;ouml;nemlidir. Bu makale ticari marka haklarına sahip olan Suriyeli işletmelerin Gaziantep&amp;rsquo;te mevcut marka ile devam ederken y&amp;ouml;neticiler a&amp;ccedil;ısından marka algılarını ve onu nasıl devam ettirdiklerini belirlemek i&amp;ccedil;in yazılmıştır. Uygulama y&amp;ouml;ntemi olarak nitel araştırma bağlamında MAXQDA 2022 nitel veri analiz programı kullanılmıştır. &amp;Ccedil;alışma sonucunda: (i) Suriyeli işletme sahiplerinin marka devamlılığını sağlamak amacıyla &amp;uuml;r&amp;uuml;nlerde farklılaşmaya gittikleri, (ii) &amp;ccedil;alışma saatlerini yeni &amp;uuml;lkeye g&amp;ouml;re ayarladıkları, (iii) marka devamlılığından sorumlu kişilerin aile &amp;uuml;yeleri olduğu, (iv) işletmelerin b&amp;uuml;t&amp;ccedil;e yetersizliğinden dolayı dijital platformlar &amp;uuml;zerinden reklam yaptıkları bulgulanmıştır.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
25
27
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 25
İndirme 27
Veri hacmi 22.1 MB
Tekil görüntülenme 24
Tekil indirme 25

Alıntı yap