Tez Açık Erişim

Çocukların Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanteri'nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Doğan, Muhammet Fatih


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="4">ths</subfield>
    <subfield code="a">Şahin Taşkın, Çiğdem</subfield>
    <subfield code="u">Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-6341-5380</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">user-sinifogretmenligi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="502" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
    <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.13140/RG.2.1.2287.0648</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Çocukların Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanteri'nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Doğan, Muhammet Fatih</subfield>
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-1530-5195</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263963</subfield>
    <subfield code="p">user-sinifogretmenligi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2015-07-02</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263963/files/1- Yüksek Lisans Tezi.pdf</subfield>
    <subfield code="z">md5:34ab01d0f503eff9703ce0cf3a5a5f2b</subfield>
    <subfield code="s">1581734</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20240513224815.0</controlfield>
  <controlfield tag="001">263963</controlfield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">thesis</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Öz-düzenlemeli öğrenme</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">ilkokul öğrencileri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu araştırmada ilkokul &amp;ouml;ğrencilerinin &amp;ouml;z-d&amp;uuml;zenlemeli &amp;ouml;ğrenmelerini incelemeyi sağlayan bir &amp;ouml;l&amp;ccedil;me aracı olarak Vandevelde ve ark. (2013) tarafından geliştirilen 75 maddelik &amp;ldquo;&amp;Ccedil;ocukların &amp;Ouml;z-d&amp;uuml;zenlemeli &amp;Ouml;ğrenmeyi Kullanımı Envanteri&amp;rdquo;ni (&amp;Ccedil;&amp;Ouml;&amp;Ouml;KE) T&amp;uuml;rk&amp;ccedil;eye uyarlamak ama&amp;ccedil;lanmıştır. &amp;Ccedil;alışmada nicel araştırma y&amp;ouml;ntemleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 ve LISREL 8.80 programları kullanılmıştır. &amp;Ouml;ncelikle verilerin fakt&amp;ouml;r analizi i&amp;ccedil;in uygunluğu incelenmiş, daha sonra ise envanterin yapı ge&amp;ccedil;erliğini belirlemek amacıyla a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. Daha sonra a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi sonucunda elde edilen fakt&amp;ouml;r yapısı, doğrulayıcı fakt&amp;ouml;r analizi ile test edilmiştir. 12 hafta sonra envanterin 4. sınıf &amp;ouml;ğrencilerine tekrar uygulanmasıyla, envanterin g&amp;uuml;venirliğine ilişkin Pearson momentler &amp;ccedil;arpımı korelasyon katsayısı ve envanterin tamamı i&amp;ccedil;in Cronbach&amp;rsquo;s Alpha i&amp;ccedil; tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Verilere uygulanan a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi ile binişiklik g&amp;ouml;steren toplam 32 madde, fakt&amp;ouml;r y&amp;uuml;k değeri d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k 5 madde ve fakt&amp;ouml;r oluşturamayan 6 madde envanterden &amp;ccedil;ıkarılmıştır. Elde edilen fakt&amp;ouml;r yapısına doğrulayıcı fakt&amp;ouml;r analizi uygulanmış ve a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi aracılığıyla elde edilen modelin doğrulandığı ve ge&amp;ccedil;erli olduğu g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Envanterin tamamı i&amp;ccedil;in Cronbach&amp;rsquo;s Alpha i&amp;ccedil; tutarlık katsayısı 0,972 olarak elde edilmiştir. Envanterin ilk ve ikinci uygulamaları arasındaki Pearson korelasyon katsayısı ise 0,999 olarak elde edilmiştir. Sonu&amp;ccedil; olarak envanterin T&amp;uuml;rk&amp;ccedil;e halinin ge&amp;ccedil;erlik ve g&amp;uuml;venirliği sağlanarak, 32 maddelik son hali elde edilmiştir. Bu araştırma kapsamında uyarlanan envanterin ilkokul &amp;ouml;ğrencilerinin &amp;ouml;z-d&amp;uuml;zenleme becerilerinin ve bunlara y&amp;ouml;nelik algılarının belirlenmesinde faydalı olacağı d&amp;uuml;ş&amp;uuml;n&amp;uuml;lmektedir.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
</record>
90
47
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 90
İndirme 47
Veri hacmi 74.3 MB
Tekil görüntülenme 73
Tekil indirme 37

Alıntı yap