Tez Açık Erişim

Çocukların Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanteri'nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Doğan, Muhammet Fatih


Citation Style Language JSON

{
  "DOI": "10.13140/RG.2.1.2287.0648", 
  "abstract": "<p>Bu ara\u015ft\u0131rmada ilkokul &ouml;\u011frencilerinin &ouml;z-d&uuml;zenlemeli &ouml;\u011frenmelerini incelemeyi sa\u011flayan bir &ouml;l&ccedil;me arac\u0131 olarak Vandevelde ve ark. (2013) taraf\u0131ndan geli\u015ftirilen 75 maddelik &ldquo;&Ccedil;ocuklar\u0131n &Ouml;z-d&uuml;zenlemeli &Ouml;\u011frenmeyi Kullan\u0131m\u0131 Envanteri&rdquo;ni (&Ccedil;&Ouml;&Ouml;KE) T&uuml;rk&ccedil;eye uyarlamak ama&ccedil;lanm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmada nicel ara\u015ft\u0131rma y&ouml;ntemleri kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 ve LISREL 8.80 programlar\u0131 kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. &Ouml;ncelikle verilerin fakt&ouml;r analizi i&ccedil;in uygunlu\u011fu incelenmi\u015f, daha sonra ise envanterin yap\u0131 ge&ccedil;erli\u011fini belirlemek amac\u0131yla a&ccedil;\u0131mlay\u0131c\u0131 fakt&ouml;r analizi ger&ccedil;ekle\u015ftirilmi\u015ftir. Daha sonra a&ccedil;\u0131mlay\u0131c\u0131 fakt&ouml;r analizi sonucunda elde edilen fakt&ouml;r yap\u0131s\u0131, do\u011frulay\u0131c\u0131 fakt&ouml;r analizi ile test edilmi\u015ftir. 12 hafta sonra envanterin 4. s\u0131n\u0131f &ouml;\u011frencilerine tekrar uygulanmas\u0131yla, envanterin g&uuml;venirli\u011fine ili\u015fkin Pearson momentler &ccedil;arp\u0131m\u0131 korelasyon katsay\u0131s\u0131 ve envanterin tamam\u0131 i&ccedil;in Cronbach&rsquo;s Alpha i&ccedil; tutarl\u0131k katsay\u0131s\u0131 hesaplanm\u0131\u015ft\u0131r. Verilere uygulanan a&ccedil;\u0131mlay\u0131c\u0131 fakt&ouml;r analizi ile bini\u015fiklik g&ouml;steren toplam 32 madde, fakt&ouml;r y&uuml;k de\u011feri d&uuml;\u015f&uuml;k 5 madde ve fakt&ouml;r olu\u015fturamayan 6 madde envanterden &ccedil;\u0131kar\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Elde edilen fakt&ouml;r yap\u0131s\u0131na do\u011frulay\u0131c\u0131 fakt&ouml;r analizi uygulanm\u0131\u015f ve a&ccedil;\u0131mlay\u0131c\u0131 fakt&ouml;r analizi arac\u0131l\u0131\u011f\u0131yla elde edilen modelin do\u011fruland\u0131\u011f\u0131 ve ge&ccedil;erli oldu\u011fu g&ouml;r&uuml;lm&uuml;\u015ft&uuml;r. Envanterin tamam\u0131 i&ccedil;in Cronbach&rsquo;s Alpha i&ccedil; tutarl\u0131k katsay\u0131s\u0131 0,972 olarak elde edilmi\u015ftir. Envanterin ilk ve ikinci uygulamalar\u0131 aras\u0131ndaki Pearson korelasyon katsay\u0131s\u0131 ise 0,999 olarak elde edilmi\u015ftir. Sonu&ccedil; olarak envanterin T&uuml;rk&ccedil;e halinin ge&ccedil;erlik ve g&uuml;venirli\u011fi sa\u011flanarak, 32 maddelik son hali elde edilmi\u015ftir. Bu ara\u015ft\u0131rma kapsam\u0131nda uyarlanan envanterin ilkokul &ouml;\u011frencilerinin &ouml;z-d&uuml;zenleme becerilerinin ve bunlara y&ouml;nelik alg\u0131lar\u0131n\u0131n belirlenmesinde faydal\u0131 olaca\u011f\u0131 d&uuml;\u015f&uuml;n&uuml;lmektedir.</p>", 
  "author": [
    {
      "family": "Do\u011fan", 
      "given": " Muhammet Fatih"
    }
  ], 
  "id": "263963", 
  "issued": {
    "date-parts": [
      [
        2015, 
        7, 
        2
      ]
    ]
  }, 
  "title": "\u00c7ocuklar\u0131n \u00d6z-D\u00fczenlemeli \u00d6\u011frenmeyi Kullan\u0131m\u0131 Envanteri'nin T\u00fcrk\u00e7eye Uyarlama, Ge\u00e7erlik ve G\u00fcvenirlik \u00c7al\u0131\u015fmas\u0131", 
  "type": "thesis"
}
90
47
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 90
İndirme 47
Veri hacmi 74.3 MB
Tekil görüntülenme 73
Tekil indirme 37

Alıntı yap