Tez Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263963</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Doğan, Muhammet Fatih</creatorName> <givenName>Muhammet Fatih</givenName> <familyName>Doğan</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1530-5195</nameIdentifier> </creator> </creators> <titles> <title>Çocukların Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanteri'Nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2015</publicationYear> <subjects> <subject>Öz-düzenlemeli öğrenme</subject> <subject>ilkokul öğrencileri</subject> </subjects> <contributors> <contributor contributorType="Supervisor"> <contributorName>Şahin Taşkın, Çiğdem</contributorName> <givenName>Çiğdem</givenName> <familyName>Şahin Taşkın</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-6341-5380</nameIdentifier> <affiliation>Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi</affiliation> </contributor> </contributors> <dates> <date dateType="Issued">2015-07-02</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Thesis</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263963</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.13140/RG.2.1.2287.0648</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>Bu araştırmada ilkokul &ouml;ğrencilerinin &ouml;z-d&uuml;zenlemeli &ouml;ğrenmelerini incelemeyi sağlayan bir &ouml;l&ccedil;me aracı olarak Vandevelde ve ark. (2013) tarafından geliştirilen 75 maddelik &ldquo;&Ccedil;ocukların &Ouml;z-d&uuml;zenlemeli &Ouml;ğrenmeyi Kullanımı Envanteri&rdquo;ni (&Ccedil;&Ouml;&Ouml;KE) T&uuml;rk&ccedil;eye uyarlamak ama&ccedil;lanmıştır. &Ccedil;alışmada nicel araştırma y&ouml;ntemleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 ve LISREL 8.80 programları kullanılmıştır. &Ouml;ncelikle verilerin fakt&ouml;r analizi i&ccedil;in uygunluğu incelenmiş, daha sonra ise envanterin yapı ge&ccedil;erliğini belirlemek amacıyla a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi ger&ccedil;ekleştirilmiştir. Daha sonra a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi sonucunda elde edilen fakt&ouml;r yapısı, doğrulayıcı fakt&ouml;r analizi ile test edilmiştir. 12 hafta sonra envanterin 4. sınıf &ouml;ğrencilerine tekrar uygulanmasıyla, envanterin g&uuml;venirliğine ilişkin Pearson momentler &ccedil;arpımı korelasyon katsayısı ve envanterin tamamı i&ccedil;in Cronbach&rsquo;s Alpha i&ccedil; tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Verilere uygulanan a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi ile binişiklik g&ouml;steren toplam 32 madde, fakt&ouml;r y&uuml;k değeri d&uuml;ş&uuml;k 5 madde ve fakt&ouml;r oluşturamayan 6 madde envanterden &ccedil;ıkarılmıştır. Elde edilen fakt&ouml;r yapısına doğrulayıcı fakt&ouml;r analizi uygulanmış ve a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi aracılığıyla elde edilen modelin doğrulandığı ve ge&ccedil;erli olduğu g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Envanterin tamamı i&ccedil;in Cronbach&rsquo;s Alpha i&ccedil; tutarlık katsayısı 0,972 olarak elde edilmiştir. Envanterin ilk ve ikinci uygulamaları arasındaki Pearson korelasyon katsayısı ise 0,999 olarak elde edilmiştir. Sonu&ccedil; olarak envanterin T&uuml;rk&ccedil;e halinin ge&ccedil;erlik ve g&uuml;venirliği sağlanarak, 32 maddelik son hali elde edilmiştir. Bu araştırma kapsamında uyarlanan envanterin ilkokul &ouml;ğrencilerinin &ouml;z-d&uuml;zenleme becerilerinin ve bunlara y&ouml;nelik algılarının belirlenmesinde faydalı olacağı d&uuml;ş&uuml;n&uuml;lmektedir.</p></description> </descriptions> </resource>
Görüntülenme | 135 |
İndirme | 72 |
Veri hacmi | 113.9 MB |
Tekil görüntülenme | 115 |
Tekil indirme | 61 |