Tez Açık Erişim

Çocukların Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanteri'nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Doğan, Muhammet Fatih


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263963</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Doğan, Muhammet Fatih</creatorName>
      <givenName>Muhammet Fatih</givenName>
      <familyName>Doğan</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1530-5195</nameIdentifier>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Çocukların Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanteri'Nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2015</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Öz-düzenlemeli öğrenme</subject>
    <subject>ilkokul öğrencileri</subject>
  </subjects>
  <contributors>
    <contributor contributorType="Supervisor">
      <contributorName>Şahin Taşkın, Çiğdem</contributorName>
      <givenName>Çiğdem</givenName>
      <familyName>Şahin Taşkın</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-6341-5380</nameIdentifier>
      <affiliation>Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi</affiliation>
    </contributor>
  </contributors>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2015-07-02</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Thesis</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263963</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.13140/RG.2.1.2287.0648</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu araştırmada ilkokul &amp;ouml;ğrencilerinin &amp;ouml;z-d&amp;uuml;zenlemeli &amp;ouml;ğrenmelerini incelemeyi sağlayan bir &amp;ouml;l&amp;ccedil;me aracı olarak Vandevelde ve ark. (2013) tarafından geliştirilen 75 maddelik &amp;ldquo;&amp;Ccedil;ocukların &amp;Ouml;z-d&amp;uuml;zenlemeli &amp;Ouml;ğrenmeyi Kullanımı Envanteri&amp;rdquo;ni (&amp;Ccedil;&amp;Ouml;&amp;Ouml;KE) T&amp;uuml;rk&amp;ccedil;eye uyarlamak ama&amp;ccedil;lanmıştır. &amp;Ccedil;alışmada nicel araştırma y&amp;ouml;ntemleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 ve LISREL 8.80 programları kullanılmıştır. &amp;Ouml;ncelikle verilerin fakt&amp;ouml;r analizi i&amp;ccedil;in uygunluğu incelenmiş, daha sonra ise envanterin yapı ge&amp;ccedil;erliğini belirlemek amacıyla a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. Daha sonra a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi sonucunda elde edilen fakt&amp;ouml;r yapısı, doğrulayıcı fakt&amp;ouml;r analizi ile test edilmiştir. 12 hafta sonra envanterin 4. sınıf &amp;ouml;ğrencilerine tekrar uygulanmasıyla, envanterin g&amp;uuml;venirliğine ilişkin Pearson momentler &amp;ccedil;arpımı korelasyon katsayısı ve envanterin tamamı i&amp;ccedil;in Cronbach&amp;rsquo;s Alpha i&amp;ccedil; tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Verilere uygulanan a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi ile binişiklik g&amp;ouml;steren toplam 32 madde, fakt&amp;ouml;r y&amp;uuml;k değeri d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k 5 madde ve fakt&amp;ouml;r oluşturamayan 6 madde envanterden &amp;ccedil;ıkarılmıştır. Elde edilen fakt&amp;ouml;r yapısına doğrulayıcı fakt&amp;ouml;r analizi uygulanmış ve a&amp;ccedil;ımlayıcı fakt&amp;ouml;r analizi aracılığıyla elde edilen modelin doğrulandığı ve ge&amp;ccedil;erli olduğu g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Envanterin tamamı i&amp;ccedil;in Cronbach&amp;rsquo;s Alpha i&amp;ccedil; tutarlık katsayısı 0,972 olarak elde edilmiştir. Envanterin ilk ve ikinci uygulamaları arasındaki Pearson korelasyon katsayısı ise 0,999 olarak elde edilmiştir. Sonu&amp;ccedil; olarak envanterin T&amp;uuml;rk&amp;ccedil;e halinin ge&amp;ccedil;erlik ve g&amp;uuml;venirliği sağlanarak, 32 maddelik son hali elde edilmiştir. Bu araştırma kapsamında uyarlanan envanterin ilkokul &amp;ouml;ğrencilerinin &amp;ouml;z-d&amp;uuml;zenleme becerilerinin ve bunlara y&amp;ouml;nelik algılarının belirlenmesinde faydalı olacağı d&amp;uuml;ş&amp;uuml;n&amp;uuml;lmektedir.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
135
72
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 135
İndirme 72
Veri hacmi 113.9 MB
Tekil görüntülenme 115
Tekil indirme 61

Alıntı yap