Tez Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263963</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Doğan, Muhammet Fatih</creatorName>
<givenName>Muhammet Fatih</givenName>
<familyName>Doğan</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1530-5195</nameIdentifier>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Çocukların Öz-Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanımı Envanteri'Nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2015</publicationYear>
<subjects>
<subject>Öz-düzenlemeli öğrenme</subject>
<subject>ilkokul öğrencileri</subject>
</subjects>
<contributors>
<contributor contributorType="Supervisor">
<contributorName>Şahin Taşkın, Çiğdem</contributorName>
<givenName>Çiğdem</givenName>
<familyName>Şahin Taşkın</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-6341-5380</nameIdentifier>
<affiliation>Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi</affiliation>
</contributor>
</contributors>
<dates>
<date dateType="Issued">2015-07-02</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Thesis</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263963</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.13140/RG.2.1.2287.0648</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bu araştırmada ilkokul &ouml;ğrencilerinin &ouml;z-d&uuml;zenlemeli &ouml;ğrenmelerini incelemeyi sağlayan bir &ouml;l&ccedil;me aracı olarak Vandevelde ve ark. (2013) tarafından geliştirilen 75 maddelik &ldquo;&Ccedil;ocukların &Ouml;z-d&uuml;zenlemeli &Ouml;ğrenmeyi Kullanımı Envanteri&rdquo;ni (&Ccedil;&Ouml;&Ouml;KE) T&uuml;rk&ccedil;eye uyarlamak ama&ccedil;lanmıştır. &Ccedil;alışmada nicel araştırma y&ouml;ntemleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 ve LISREL 8.80 programları kullanılmıştır. &Ouml;ncelikle verilerin fakt&ouml;r analizi i&ccedil;in uygunluğu incelenmiş, daha sonra ise envanterin yapı ge&ccedil;erliğini belirlemek amacıyla a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi ger&ccedil;ekleştirilmiştir. Daha sonra a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi sonucunda elde edilen fakt&ouml;r yapısı, doğrulayıcı fakt&ouml;r analizi ile test edilmiştir. 12 hafta sonra envanterin 4. sınıf &ouml;ğrencilerine tekrar uygulanmasıyla, envanterin g&uuml;venirliğine ilişkin Pearson momentler &ccedil;arpımı korelasyon katsayısı ve envanterin tamamı i&ccedil;in Cronbach&rsquo;s Alpha i&ccedil; tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Verilere uygulanan a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi ile binişiklik g&ouml;steren toplam 32 madde, fakt&ouml;r y&uuml;k değeri d&uuml;ş&uuml;k 5 madde ve fakt&ouml;r oluşturamayan 6 madde envanterden &ccedil;ıkarılmıştır. Elde edilen fakt&ouml;r yapısına doğrulayıcı fakt&ouml;r analizi uygulanmış ve a&ccedil;ımlayıcı fakt&ouml;r analizi aracılığıyla elde edilen modelin doğrulandığı ve ge&ccedil;erli olduğu g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Envanterin tamamı i&ccedil;in Cronbach&rsquo;s Alpha i&ccedil; tutarlık katsayısı 0,972 olarak elde edilmiştir. Envanterin ilk ve ikinci uygulamaları arasındaki Pearson korelasyon katsayısı ise 0,999 olarak elde edilmiştir. Sonu&ccedil; olarak envanterin T&uuml;rk&ccedil;e halinin ge&ccedil;erlik ve g&uuml;venirliği sağlanarak, 32 maddelik son hali elde edilmiştir. Bu araştırma kapsamında uyarlanan envanterin ilkokul &ouml;ğrencilerinin &ouml;z-d&uuml;zenleme becerilerinin ve bunlara y&ouml;nelik algılarının belirlenmesinde faydalı olacağı d&uuml;ş&uuml;n&uuml;lmektedir.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 294 |
| İndirme | 91 |
| Veri hacmi | 143.9 MB |
| Tekil görüntülenme | 266 |
| Tekil indirme | 78 |