Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">İletişim Becerisi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Sosyal Görünüş Kaygısı</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Beden Eğitimi ve Spor</subfield>
</datafield>
<datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">tsm</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286071</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Bu &ccedil;alışmada beden eğitimi ve spor &ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&uuml;c&uuml;n&uuml;n incelenmesi ama&ccedil;lanmıştır. &Ccedil;alışma betimsel tarama modelindedir. &Ccedil;alışmada veriler 2021-2022 eğitim-&ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&ccedil;man &Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&ouml;l&uuml;m&uuml;nde aktif &ouml;ğrenci olan toplam 154 &ouml;ğretmen adayından (97 erkek, 57 kadın) toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak &lsquo;Psikolojik İyi Oluş &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, &lsquo;Sosyal G&ouml;r&uuml;n&uuml;ş Kaygısı &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, &lsquo;İletişim Becerilerini Değerlendirme &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeylerinin y&uuml;ksek olduğunu, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeylerinin ise orta d&uuml;zeye yakın olduğunu g&ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. Cinsiyet değişkenine g&ouml;re bakıldığında iletişim becerisi d&uuml;zeyi ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyi kadın &ouml;ğrenciler lehine farklılaşırken, sınıf değişkeninde ise 4. sınıfların sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeyi 1. sınıflardan anlamlı derecede y&uuml;ksek bulunmuştur. &Ouml;ğretmenlerde iletişim becerisi y&uuml;ksek olmalıdır bu nedenle &ouml;ğretmen adaylarında etkili iletişim becerisini etkileyebilecek durumlarla ilgili farkındalık yaratılması &ouml;nerilmektedir.</p>
<p>&nbsp;</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">article</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
<subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-7772-1733</subfield>
<subfield code="a">İRHAN, Gökhan</subfield>
<subfield code="u">Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:7a0c26bc1b18ccfbe2a85fe04ff16a74</subfield>
<subfield code="s">2049172</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286071/files/pio.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20250712131424.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2025-07-12</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.13140/RG.2.2.20178.53442</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Psikolojik İyi Oluş ve Sosyal Görünüş Kaygısının Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarında İletişim Becerisine Etkisi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
<subfield code="v">3</subfield>
<subfield code="p">Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi</subfield>
<subfield code="c">75-88</subfield>
<subfield code="n">2</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">286071</controlfield>
</record>
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |