Dergi makalesi Açık Erişim

Psikolojik İyi Oluş ve Sosyal Görünüş Kaygısının Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarında İletişim Becerisine Etkisi

İRHAN, Gökhan


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">İletişim Becerisi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sosyal Görünüş Kaygısı</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Beden Eğitimi ve Spor</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tsm</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286071</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışmada beden eğitimi ve spor &amp;ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&amp;uuml;c&amp;uuml;n&amp;uuml;n incelenmesi ama&amp;ccedil;lanmıştır. &amp;Ccedil;alışma betimsel tarama modelindedir. &amp;Ccedil;alışmada veriler 2021-2022 eğitim-&amp;ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&amp;ccedil;man &amp;Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&amp;uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&amp;ouml;l&amp;uuml;m&amp;uuml;nde aktif &amp;ouml;ğrenci olan toplam 154 &amp;ouml;ğretmen adayından (97 erkek, 57 kadın) toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak &amp;lsquo;Psikolojik İyi Oluş &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, &amp;lsquo;Sosyal G&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş Kaygısı &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, &amp;lsquo;İletişim Becerilerini Değerlendirme &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &amp;Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &amp;ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeylerinin y&amp;uuml;ksek olduğunu, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeylerinin ise orta d&amp;uuml;zeye yakın olduğunu g&amp;ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. Cinsiyet değişkenine g&amp;ouml;re bakıldığında iletişim becerisi d&amp;uuml;zeyi ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyi kadın &amp;ouml;ğrenciler lehine farklılaşırken, sınıf değişkeninde ise 4. sınıfların sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeyi 1. sınıflardan anlamlı derecede y&amp;uuml;ksek bulunmuştur. &amp;Ouml;ğretmenlerde iletişim becerisi y&amp;uuml;ksek olmalıdır bu nedenle &amp;ouml;ğretmen adaylarında etkili iletişim becerisini etkileyebilecek durumlarla ilgili farkındalık yaratılması &amp;ouml;nerilmektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
    <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-7772-1733</subfield>
    <subfield code="a">İRHAN, Gökhan</subfield>
    <subfield code="u">Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:7a0c26bc1b18ccfbe2a85fe04ff16a74</subfield>
    <subfield code="s">2049172</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286071/files/pio.pdf</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20250712131424.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2025-07-12</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.13140/RG.2.2.20178.53442</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Psikolojik İyi Oluş ve Sosyal Görünüş Kaygısının Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarında İletişim Becerisine Etkisi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">3</subfield>
    <subfield code="p">Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi</subfield>
    <subfield code="c">75-88</subfield>
    <subfield code="n">2</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">286071</controlfield>
</record>
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap