Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286071</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>İRHAN, Gökhan</creatorName>
<givenName>Gökhan</givenName>
<familyName>İRHAN</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-7772-1733</nameIdentifier>
<affiliation>Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Psikolojik İyi Oluş Ve Sosyal Görünüş Kaygısının Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmeni Adaylarında İletişim Becerisine Etkisi</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2025</publicationYear>
<subjects>
<subject>İletişim Becerisi</subject>
<subject>Sosyal Görünüş Kaygısı</subject>
<subject>Beden Eğitimi ve Spor</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2025-07-12</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286071</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.13140/RG.2.2.20178.53442</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bu &ccedil;alışmada beden eğitimi ve spor &ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&uuml;c&uuml;n&uuml;n incelenmesi ama&ccedil;lanmıştır. &Ccedil;alışma betimsel tarama modelindedir. &Ccedil;alışmada veriler 2021-2022 eğitim-&ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&ccedil;man &Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&ouml;l&uuml;m&uuml;nde aktif &ouml;ğrenci olan toplam 154 &ouml;ğretmen adayından (97 erkek, 57 kadın) toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak &lsquo;Psikolojik İyi Oluş &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, &lsquo;Sosyal G&ouml;r&uuml;n&uuml;ş Kaygısı &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, &lsquo;İletişim Becerilerini Değerlendirme &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeylerinin y&uuml;ksek olduğunu, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeylerinin ise orta d&uuml;zeye yakın olduğunu g&ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. Cinsiyet değişkenine g&ouml;re bakıldığında iletişim becerisi d&uuml;zeyi ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyi kadın &ouml;ğrenciler lehine farklılaşırken, sınıf değişkeninde ise 4. sınıfların sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeyi 1. sınıflardan anlamlı derecede y&uuml;ksek bulunmuştur. &Ouml;ğretmenlerde iletişim becerisi y&uuml;ksek olmalıdır bu nedenle &ouml;ğretmen adaylarında etkili iletişim becerisini etkileyebilecek durumlarla ilgili farkındalık yaratılması &ouml;nerilmektedir.</p>
<p>&nbsp;</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |