Dergi makalesi Açık Erişim

Psikolojik İyi Oluş ve Sosyal Görünüş Kaygısının Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarında İletişim Becerisine Etkisi

İRHAN, Gökhan


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286071</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>İRHAN, Gökhan</creatorName>
      <givenName>Gökhan</givenName>
      <familyName>İRHAN</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-7772-1733</nameIdentifier>
      <affiliation>Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Psikolojik İyi Oluş Ve Sosyal Görünüş Kaygısının Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmeni Adaylarında İletişim Becerisine Etkisi</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2025</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>İletişim Becerisi</subject>
    <subject>Sosyal Görünüş Kaygısı</subject>
    <subject>Beden Eğitimi ve Spor</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2025-07-12</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286071</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.13140/RG.2.2.20178.53442</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışmada beden eğitimi ve spor &amp;ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&amp;uuml;c&amp;uuml;n&amp;uuml;n incelenmesi ama&amp;ccedil;lanmıştır. &amp;Ccedil;alışma betimsel tarama modelindedir. &amp;Ccedil;alışmada veriler 2021-2022 eğitim-&amp;ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&amp;ccedil;man &amp;Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&amp;uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&amp;ouml;l&amp;uuml;m&amp;uuml;nde aktif &amp;ouml;ğrenci olan toplam 154 &amp;ouml;ğretmen adayından (97 erkek, 57 kadın) toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak &amp;lsquo;Psikolojik İyi Oluş &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, &amp;lsquo;Sosyal G&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş Kaygısı &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, &amp;lsquo;İletişim Becerilerini Değerlendirme &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &amp;Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &amp;ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeylerinin y&amp;uuml;ksek olduğunu, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeylerinin ise orta d&amp;uuml;zeye yakın olduğunu g&amp;ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. Cinsiyet değişkenine g&amp;ouml;re bakıldığında iletişim becerisi d&amp;uuml;zeyi ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyi kadın &amp;ouml;ğrenciler lehine farklılaşırken, sınıf değişkeninde ise 4. sınıfların sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeyi 1. sınıflardan anlamlı derecede y&amp;uuml;ksek bulunmuştur. &amp;Ouml;ğretmenlerde iletişim becerisi y&amp;uuml;ksek olmalıdır bu nedenle &amp;ouml;ğretmen adaylarında etkili iletişim becerisini etkileyebilecek durumlarla ilgili farkındalık yaratılması &amp;ouml;nerilmektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap