Dergi makalesi Açık Erişim
Ayşe ÖKSÜZ; Dr. Öğr. Üyesi Hakan KAYA
{
"@context": "https://schema.org/",
"@id": 274197,
"@type": "ScholarlyArticle",
"creator": [
{
"@type": "Person",
"affiliation": "\u0130stanbul Arel \u00dcniversitesi",
"name": "Ay\u015fe \u00d6KS\u00dcZ"
},
{
"@type": "Person",
"affiliation": "\u0130stanbul Arel \u00dcniversitesi",
"name": "Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi Hakan KAYA"
}
],
"datePublished": "2024-12-31",
"description": "<p>Küresel ticaretin artmas\u0131, küreselle\u015fmenin büyümesi ve ilerlemesi sonucunda, dünya üzerinde lojistik gereksinimler ticaret ile birlikte artm\u0131\u015ft\u0131r. Küresel rekabet ortam\u0131 daha verimli ve daha çevreci lojistik süreçlerilerini sürdürülebilir ticaret için elzem hale getirmi\u015ftir. Bununla birlikte, 1990’dan bu yana, tek modlu ta\u015f\u0131man\u0131n yeterli olmad\u0131\u011f\u0131 durumlarda tercih edilmeye ba\u015flanan intermodal ta\u015f\u0131ma türü, uluslararas\u0131 yük ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131\u011f\u0131nda önemli bir yere sahip olmu\u015ftur. Ula\u015ft\u0131rma maliyetlerini, transit süresini en aza indirmek ve transit geçi\u015f süresini maksimuma ç\u0131karmak gibi birbiriyle çeli\u015fen hedefleri optimize eden bir model olmas\u0131 itibariyle, tüm dünya üzerinde intermodal ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131k koridoru ile en uygun rotalar\u0131n elde edilmesi amaçlamaktad\u0131r. Bu çal\u0131\u015fmada, intermodal ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131k üzerine odaklan\u0131larak, lojistik hizmet al\u0131c\u0131lar\u0131n tercihlerinde intermodal ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131k e\u011filimlerinin ölçümlenmesi amaçlanm\u0131\u015ft\u0131r. Türkiye’de ve yurt d\u0131\u015f\u0131nda lojistik hizmet al\u0131c\u0131lar\u0131 üzerinde, toplam yirmi sorudan olu\u015fan mülakatlar ile nitel bir çal\u0131\u015fma gerçekle\u015ftirilmi\u015ftir. K\u0131rk alt\u0131 kat\u0131l\u0131mc\u0131 firmadan elde edilen yan\u0131tlar Maxqda Analytics 24 program\u0131 ile içerik analizine tabi tutulmu\u015ftur. Çal\u0131\u015fman\u0131n sonucuna göre firmalar\u0131n intermodal ta\u015f\u0131ma modunu tercih etmelerindeki en önemli etkenleri; ekonomik olmas\u0131, ye\u015fil çevreyi desteklemesi ve karbon sal\u0131n\u0131m\u0131n\u0131n azalt\u0131lmas\u0131d\u0131r. Bu ara\u015ft\u0131rma, gelecekteki çal\u0131\u015fmalara \u0131\u015f\u0131k tutma potansiyeline sahip olup lojistik sektörünün geli\u015fimine önemli katk\u0131lar sa\u011flamay\u0131 hedeflemektedir.</p>",
"headline": "LOJ\u0130ST\u0130K H\u0130ZMET ALICILARININ TERC\u0130HLER\u0130NDE \u0130NTERMODAL TA\u015eIMACILIK E\u011e\u0130L\u0130M\u0130N\u0130N \u00d6L\u00c7\u00dcLMES\u0130",
"identifier": 274197,
"image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg",
"keywords": [
"\u0130ntermodal Lojistik, Karbon Sal\u0131n\u0131m\u0131, Maxqda Analytics 24, Nitel Ara\u015ft\u0131rma, Ye\u015fil Lojistik"
],
"license": "http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa",
"name": "LOJ\u0130ST\u0130K H\u0130ZMET ALICILARININ TERC\u0130HLER\u0130NDE \u0130NTERMODAL TA\u015eIMACILIK E\u011e\u0130L\u0130M\u0130N\u0130N \u00d6L\u00c7\u00dcLMES\u0130",
"url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274197"
}
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 68 | 72 |
| İndirme | 42 | 42 |
| Veri hacmi | 95.0 MB | 95.0 MB |
| Tekil görüntülenme | 58 | 60 |
| Tekil indirme | 36 | 36 |