Veri seti Açık Erişim
Namlı, Sevinç;
Şen, İlhan;
Özdemir, Kübra;
Bedir, Deniz
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nmm##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Sanal Gerçeklik</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Video Modelleme</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Yüzme Performansı</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Motor Beceri Kazanımı</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Acemi Yüzücü</subfield>
</datafield>
<datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">tur</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263329</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Y&uuml;zmede motor beceri ediniminin karmaşık dinamiklerini anlamak, etkili eğitim programları i&ccedil;in kritik &ouml;neme sahiptir. Sanal ger&ccedil;eklik ve artırılmış ger&ccedil;eklik gibi teknolojideki gelişmeler, bu alanda &ouml;ğrenme ve performansı artırmak i&ccedil;in yeni fırsatlar sunmaktadır. Bu bağlamda yapılan araştırma sanal ger&ccedil;eklik (VR) tabanlı video modellemenin acemi y&uuml;z&uuml;c&uuml;lerde y&uuml;zme performansına etkisini araştırmayı ama&ccedil;lamaktadır.</p>
<p>Araştırma y&uuml;zmede, kula&ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı, kalp atış hızı ve algılanan efor gibi temel performans parametrelerine odaklanmaktadır. Araştırmaya toplam 55 &uuml;niversite &ouml;ğrencisi katılmıştır. Katılımcılar VR modellemenin yanı sıra geleneksel y&uuml;zme eğitimi alan deney (n=28) ve yalnızca geleneksel y&uuml;zme eğitimi alan kontrol gruplarına (n=27) rastgele atanmıştır. Bulgular, sanal ger&ccedil;eklik tabanlı video modellemenin acemi y&uuml;z&uuml;c&uuml;lerde kula&ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı ve algılanan efor gibi &ccedil;eşitli performans parametrelerini &ouml;nemli &ouml;l&ccedil;&uuml;de geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, kalp atış hızı hızında deney ve kontrol grubunda anlamlı bir fark g&ouml;zlenmemiştir.</p>
<p>Sonu&ccedil; olarak yapılan araştırma bulguları motor beceri kazanımında geleneksel eğitimlere kıyasla sanal ger&ccedil;eklik gibi teknolojilerin kullanıldığı video modelleme antrenmanlarının daha etkili olabileceğini g&ouml;stermiştir. Ayrıca sanal ger&ccedil;eklik tabanlı video modellemenin bilişsel y&uuml;k&uuml; azaltma, g&ouml;zlemsel &ouml;ğrenmeyi teşvik etme ve motor korteks plastisitesini uyarma potansiyelinin altını &ccedil;izmektedir. Bu bulguların sonu&ccedil;ları, gelecekteki y&uuml;zme eğitim programlarını bilgilendirebilir ve spor &ouml;ğrenimi ve performansı araştırmaları i&ccedil;in yeni y&ouml;nler &ouml;nerebilir.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">dataset</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
<subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
</datafield>
<datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="i">isVersionOf</subfield>
<subfield code="a">10.48623/aperta.263328</subfield>
<subfield code="n">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0003-0958-6792</subfield>
<subfield code="a">Namlı, Sevinç</subfield>
<subfield code="u">Erzurum Teknik Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:4b779ed30b958bf26a54f8808312c7cf</subfield>
<subfield code="s">12726</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263329/files/Research_Data.xlsx</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20231218194524.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2023-12-18</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.48623/aperta.263329</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Sanal Gerçeklik Destekli Video Modellemenin Yüzme Performansına Etkisi: Acemi Yüzücüler Üzerinde Bir İnceleme</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Şen, İlhan</subfield>
<subfield code="u">Atatürk Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Özdemir, Kübra</subfield>
<subfield code="u">Atatürk Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-5926-3433</subfield>
<subfield code="a">Bedir, Deniz</subfield>
<subfield code="u">Erzurum Teknik Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">263329</controlfield>
</record>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 221 | 221 |
| İndirme | 63 | 63 |
| Veri hacmi | 801.7 kB | 801.7 kB |
| Tekil görüntülenme | 188 | 188 |
| Tekil indirme | 60 | 60 |