Veri seti Açık Erişim

Sanal Gerçeklik Destekli Video Modellemenin Yüzme Performansına Etkisi: Acemi Yüzücüler Üzerinde Bir İnceleme

Namlı, Sevinç; Şen, İlhan; Özdemir, Kübra; Bedir, Deniz


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nmm##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sanal Gerçeklik</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Video Modelleme</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Yüzme Performansı</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Motor Beceri Kazanımı</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Acemi Yüzücü</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tur</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263329</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Y&amp;uuml;zmede motor beceri ediniminin karmaşık dinamiklerini anlamak, etkili eğitim programları i&amp;ccedil;in kritik &amp;ouml;neme sahiptir. Sanal ger&amp;ccedil;eklik ve artırılmış ger&amp;ccedil;eklik gibi teknolojideki gelişmeler, bu alanda &amp;ouml;ğrenme ve performansı artırmak i&amp;ccedil;in yeni fırsatlar sunmaktadır. Bu bağlamda yapılan araştırma sanal ger&amp;ccedil;eklik (VR) tabanlı video modellemenin acemi y&amp;uuml;z&amp;uuml;c&amp;uuml;lerde y&amp;uuml;zme performansına etkisini araştırmayı ama&amp;ccedil;lamaktadır.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Araştırma y&amp;uuml;zmede, kula&amp;ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı, kalp atış hızı ve algılanan efor gibi temel performans parametrelerine odaklanmaktadır. Araştırmaya toplam 55 &amp;uuml;niversite &amp;ouml;ğrencisi katılmıştır. Katılımcılar VR modellemenin yanı sıra geleneksel y&amp;uuml;zme eğitimi alan deney (n=28) ve yalnızca geleneksel y&amp;uuml;zme eğitimi alan kontrol gruplarına (n=27) rastgele atanmıştır. Bulgular, sanal ger&amp;ccedil;eklik tabanlı video modellemenin acemi y&amp;uuml;z&amp;uuml;c&amp;uuml;lerde kula&amp;ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı ve algılanan efor gibi &amp;ccedil;eşitli performans parametrelerini &amp;ouml;nemli &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;de geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, kalp atış hızı hızında deney ve kontrol grubunda anlamlı bir fark g&amp;ouml;zlenmemiştir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Sonu&amp;ccedil; olarak yapılan araştırma bulguları motor beceri kazanımında geleneksel eğitimlere kıyasla sanal ger&amp;ccedil;eklik gibi teknolojilerin kullanıldığı video modelleme antrenmanlarının daha etkili olabileceğini g&amp;ouml;stermiştir. Ayrıca sanal ger&amp;ccedil;eklik tabanlı video modellemenin bilişsel y&amp;uuml;k&amp;uuml; azaltma, g&amp;ouml;zlemsel &amp;ouml;ğrenmeyi teşvik etme ve motor korteks plastisitesini uyarma potansiyelinin altını &amp;ccedil;izmektedir. Bu bulguların sonu&amp;ccedil;ları, gelecekteki y&amp;uuml;zme eğitim programlarını bilgilendirebilir ve spor &amp;ouml;ğrenimi ve performansı araştırmaları i&amp;ccedil;in yeni y&amp;ouml;nler &amp;ouml;nerebilir.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">dataset</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="i">isVersionOf</subfield>
    <subfield code="a">10.48623/aperta.263328</subfield>
    <subfield code="n">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0003-0958-6792</subfield>
    <subfield code="a">Namlı, Sevinç</subfield>
    <subfield code="u">Erzurum Teknik Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:4b779ed30b958bf26a54f8808312c7cf</subfield>
    <subfield code="s">12726</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263329/files/Research_Data.xlsx</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20231218194524.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2023-12-18</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.48623/aperta.263329</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sanal Gerçeklik Destekli Video Modellemenin Yüzme Performansına Etkisi: Acemi Yüzücüler Üzerinde Bir İnceleme</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Şen, İlhan</subfield>
    <subfield code="u">Atatürk Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Özdemir, Kübra</subfield>
    <subfield code="u">Atatürk Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-5926-3433</subfield>
    <subfield code="a">Bedir, Deniz</subfield>
    <subfield code="u">Erzurum Teknik Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">263329</controlfield>
</record>
221
63
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 221221
İndirme 6363
Veri hacmi 801.7 kB801.7 kB
Tekil görüntülenme 188188
Tekil indirme 6060

Alıntı yap