Veri seti Açık Erişim

Sanal Gerçeklik Destekli Video Modellemenin Yüzme Performansına Etkisi: Acemi Yüzücüler Üzerinde Bir İnceleme

Namlı, Sevinç; Şen, İlhan; Özdemir, Kübra; Bedir, Deniz


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.263329</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Namlı, Sevinç</creatorName>
      <givenName>Sevinç</givenName>
      <familyName>Namlı</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0003-0958-6792</nameIdentifier>
      <affiliation>Erzurum Teknik Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Şen, İlhan</creatorName>
      <givenName>İlhan</givenName>
      <familyName>Şen</familyName>
      <affiliation>Atatürk Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Özdemir, Kübra</creatorName>
      <givenName>Kübra</givenName>
      <familyName>Özdemir</familyName>
      <affiliation>Atatürk Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Bedir, Deniz</creatorName>
      <givenName>Deniz</givenName>
      <familyName>Bedir</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-5926-3433</nameIdentifier>
      <affiliation>Erzurum Teknik Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Sanal Gerçeklik Destekli Video Modellemenin Yüzme Performansına Etkisi: Acemi Yüzücüler Üzerinde Bir İnceleme</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2023</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Sanal Gerçeklik</subject>
    <subject>Video Modelleme</subject>
    <subject>Yüzme Performansı</subject>
    <subject>Motor Beceri Kazanımı</subject>
    <subject>Acemi Yüzücü</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2023-12-18</date>
  </dates>
  <language>tr</language>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Dataset"/>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263329</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.263328</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Y&amp;uuml;zmede motor beceri ediniminin karmaşık dinamiklerini anlamak, etkili eğitim programları i&amp;ccedil;in kritik &amp;ouml;neme sahiptir. Sanal ger&amp;ccedil;eklik ve artırılmış ger&amp;ccedil;eklik gibi teknolojideki gelişmeler, bu alanda &amp;ouml;ğrenme ve performansı artırmak i&amp;ccedil;in yeni fırsatlar sunmaktadır. Bu bağlamda yapılan araştırma sanal ger&amp;ccedil;eklik (VR) tabanlı video modellemenin acemi y&amp;uuml;z&amp;uuml;c&amp;uuml;lerde y&amp;uuml;zme performansına etkisini araştırmayı ama&amp;ccedil;lamaktadır.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Araştırma y&amp;uuml;zmede, kula&amp;ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı, kalp atış hızı ve algılanan efor gibi temel performans parametrelerine odaklanmaktadır. Araştırmaya toplam 55 &amp;uuml;niversite &amp;ouml;ğrencisi katılmıştır. Katılımcılar VR modellemenin yanı sıra geleneksel y&amp;uuml;zme eğitimi alan deney (n=28) ve yalnızca geleneksel y&amp;uuml;zme eğitimi alan kontrol gruplarına (n=27) rastgele atanmıştır. Bulgular, sanal ger&amp;ccedil;eklik tabanlı video modellemenin acemi y&amp;uuml;z&amp;uuml;c&amp;uuml;lerde kula&amp;ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı ve algılanan efor gibi &amp;ccedil;eşitli performans parametrelerini &amp;ouml;nemli &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;de geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, kalp atış hızı hızında deney ve kontrol grubunda anlamlı bir fark g&amp;ouml;zlenmemiştir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Sonu&amp;ccedil; olarak yapılan araştırma bulguları motor beceri kazanımında geleneksel eğitimlere kıyasla sanal ger&amp;ccedil;eklik gibi teknolojilerin kullanıldığı video modelleme antrenmanlarının daha etkili olabileceğini g&amp;ouml;stermiştir. Ayrıca sanal ger&amp;ccedil;eklik tabanlı video modellemenin bilişsel y&amp;uuml;k&amp;uuml; azaltma, g&amp;ouml;zlemsel &amp;ouml;ğrenmeyi teşvik etme ve motor korteks plastisitesini uyarma potansiyelinin altını &amp;ccedil;izmektedir. Bu bulguların sonu&amp;ccedil;ları, gelecekteki y&amp;uuml;zme eğitim programlarını bilgilendirebilir ve spor &amp;ouml;ğrenimi ve performansı araştırmaları i&amp;ccedil;in yeni y&amp;ouml;nler &amp;ouml;nerebilir.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
221
63
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 221221
İndirme 6363
Veri hacmi 801.7 kB801.7 kB
Tekil görüntülenme 188188
Tekil indirme 6060

Alıntı yap