Veri seti Açık Erişim
Namlı, Sevinç;
Şen, İlhan;
Özdemir, Kübra;
Bedir, Deniz
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.263329</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Namlı, Sevinç</creatorName>
<givenName>Sevinç</givenName>
<familyName>Namlı</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0003-0958-6792</nameIdentifier>
<affiliation>Erzurum Teknik Üniversitesi</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Şen, İlhan</creatorName>
<givenName>İlhan</givenName>
<familyName>Şen</familyName>
<affiliation>Atatürk Üniversitesi</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Özdemir, Kübra</creatorName>
<givenName>Kübra</givenName>
<familyName>Özdemir</familyName>
<affiliation>Atatürk Üniversitesi</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Bedir, Deniz</creatorName>
<givenName>Deniz</givenName>
<familyName>Bedir</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-5926-3433</nameIdentifier>
<affiliation>Erzurum Teknik Üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Sanal Gerçeklik Destekli Video Modellemenin Yüzme Performansına Etkisi: Acemi Yüzücüler Üzerinde Bir İnceleme</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2023</publicationYear>
<subjects>
<subject>Sanal Gerçeklik</subject>
<subject>Video Modelleme</subject>
<subject>Yüzme Performansı</subject>
<subject>Motor Beceri Kazanımı</subject>
<subject>Acemi Yüzücü</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2023-12-18</date>
</dates>
<language>tr</language>
<resourceType resourceTypeGeneral="Dataset"/>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263329</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.263328</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Y&uuml;zmede motor beceri ediniminin karmaşık dinamiklerini anlamak, etkili eğitim programları i&ccedil;in kritik &ouml;neme sahiptir. Sanal ger&ccedil;eklik ve artırılmış ger&ccedil;eklik gibi teknolojideki gelişmeler, bu alanda &ouml;ğrenme ve performansı artırmak i&ccedil;in yeni fırsatlar sunmaktadır. Bu bağlamda yapılan araştırma sanal ger&ccedil;eklik (VR) tabanlı video modellemenin acemi y&uuml;z&uuml;c&uuml;lerde y&uuml;zme performansına etkisini araştırmayı ama&ccedil;lamaktadır.</p>
<p>Araştırma y&uuml;zmede, kula&ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı, kalp atış hızı ve algılanan efor gibi temel performans parametrelerine odaklanmaktadır. Araştırmaya toplam 55 &uuml;niversite &ouml;ğrencisi katılmıştır. Katılımcılar VR modellemenin yanı sıra geleneksel y&uuml;zme eğitimi alan deney (n=28) ve yalnızca geleneksel y&uuml;zme eğitimi alan kontrol gruplarına (n=27) rastgele atanmıştır. Bulgular, sanal ger&ccedil;eklik tabanlı video modellemenin acemi y&uuml;z&uuml;c&uuml;lerde kula&ccedil; sayısı, hız, ayak vuruş sıklığı ve algılanan efor gibi &ccedil;eşitli performans parametrelerini &ouml;nemli &ouml;l&ccedil;&uuml;de geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, kalp atış hızı hızında deney ve kontrol grubunda anlamlı bir fark g&ouml;zlenmemiştir.</p>
<p>Sonu&ccedil; olarak yapılan araştırma bulguları motor beceri kazanımında geleneksel eğitimlere kıyasla sanal ger&ccedil;eklik gibi teknolojilerin kullanıldığı video modelleme antrenmanlarının daha etkili olabileceğini g&ouml;stermiştir. Ayrıca sanal ger&ccedil;eklik tabanlı video modellemenin bilişsel y&uuml;k&uuml; azaltma, g&ouml;zlemsel &ouml;ğrenmeyi teşvik etme ve motor korteks plastisitesini uyarma potansiyelinin altını &ccedil;izmektedir. Bu bulguların sonu&ccedil;ları, gelecekteki y&uuml;zme eğitim programlarını bilgilendirebilir ve spor &ouml;ğrenimi ve performansı araştırmaları i&ccedil;in yeni y&ouml;nler &ouml;nerebilir.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 221 | 221 |
| İndirme | 63 | 63 |
| Veri hacmi | 801.7 kB | 801.7 kB |
| Tekil görüntülenme | 188 | 188 |
| Tekil indirme | 60 | 60 |