Dergi makalesi Açık Erişim

Ortaöğretim Öğrencilerinde Sosyal Değerler ve Dindarlık İlişkisi: Isparta Örneği

Tosun, Muhammed; Yağlı Soykan, Nurdan


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:262989</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu araştırmada, sosyal değerler ve dindarlık olguları ele alınmıştır. Araştırmaya 270 kadın, 182 erkek olmak &amp;uuml;zere toplam 452 lise &amp;ouml;ğrencisi katılmıştır. Nicel araştırma y&amp;ouml;nteminin kullanıldığı bu araştırmanın amacı lise &amp;ouml;ğrencilerinin sosyal değerler ve dindarlık d&amp;uuml;zeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve lise &amp;ouml;ğrencilerinin &amp;ouml;zelliklerine g&amp;ouml;re sosyal değerler ve dindarlık d&amp;uuml;zeylerinin farklılaşma durumunun incelenmesidir. Araştırmada veri toplama ara&amp;ccedil;ları olarak Kişisel Bilgi Formu, Bolat (2013) tarafından geliştirilen &amp;Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği ve G&amp;uuml;lmez (2014) tarafından geliştirilen Dindarlık &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği kullanılmıştır. Araştırma sonu&amp;ccedil;ları &amp;ouml;zetle şu şekildedir: Katılımcılara ait demografik &amp;ouml;zelliklere g&amp;ouml;re &amp;Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği ve Dindarlık &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği puanlarının farklılaştığı g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Lise &amp;ouml;ğrencilerinin Sosyal Değerler &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&amp;ouml;re en d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k ortalamaya siyasi değerler boyutunda ve en y&amp;uuml;ksek ortalamaya dini değerler ile geleneksel değerler boyutunda; Dindarlık &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&amp;ouml;re ise en d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k ortalamaya ibadet boyutunda ve en y&amp;uuml;ksek ortalamaya iman boyutunda sahip olduğu tespit edilmiştir. Her iki &amp;ouml;l&amp;ccedil;eğe ait alt boyutlarda İmam Hatip Lisesi &amp;ouml;ğrencilerinin diğer okul t&amp;uuml;rlerindeki &amp;ouml;ğrencilere g&amp;ouml;re daha y&amp;uuml;ksek puan ortalamalarına sahip olduğu g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Ayrıca lise &amp;ouml;ğrencilerinin sosyal değerler d&amp;uuml;zeyleri arttık&amp;ccedil;a dindarlık d&amp;uuml;zeylerinin arttığı da s&amp;ouml;ylenebilir.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0003-2539-7318</subfield>
    <subfield code="a">Tosun, Muhammed</subfield>
    <subfield code="u">Milli Eğitim Bakanlığı</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:0c4251b66c3af7f0066585c52b0d18d0</subfield>
    <subfield code="s">495629</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/262989/files/Tosun-Soykan-2023.pdf</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20230819131453.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2023-08-15</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.52108/2757-5942.4.2.7</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Ortaöğretim	Öğrencilerinde	Sosyal	Değerler	ve	Dindarlık	İlişkisi: Isparta	Örneği</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">4</subfield>
    <subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield>
    <subfield code="c">193-215</subfield>
    <subfield code="n">2</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-1482-8250</subfield>
    <subfield code="a">Yağlı Soykan, Nurdan</subfield>
    <subfield code="u">Çankırı Karatekin University</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">262989</controlfield>
</record>
143
161
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 143
İndirme 161
Veri hacmi 79.8 MB
Tekil görüntülenme 132
Tekil indirme 152

Alıntı yap