Dergi makalesi Açık Erişim
Tosun, Muhammed;
Yağlı Soykan, Nurdan
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:262989</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Bu araştırmada, sosyal değerler ve dindarlık olguları ele alınmıştır. Araştırmaya 270 kadın, 182 erkek olmak &uuml;zere toplam 452 lise &ouml;ğrencisi katılmıştır. Nicel araştırma y&ouml;nteminin kullanıldığı bu araştırmanın amacı lise &ouml;ğrencilerinin sosyal değerler ve dindarlık d&uuml;zeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve lise &ouml;ğrencilerinin &ouml;zelliklerine g&ouml;re sosyal değerler ve dindarlık d&uuml;zeylerinin farklılaşma durumunun incelenmesidir. Araştırmada veri toplama ara&ccedil;ları olarak Kişisel Bilgi Formu, Bolat (2013) tarafından geliştirilen &Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &Ouml;l&ccedil;eği ve G&uuml;lmez (2014) tarafından geliştirilen Dindarlık &Ouml;l&ccedil;eği kullanılmıştır. Araştırma sonu&ccedil;ları &ouml;zetle şu şekildedir: Katılımcılara ait demografik &ouml;zelliklere g&ouml;re &Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &Ouml;l&ccedil;eği ve Dindarlık &Ouml;l&ccedil;eği puanlarının farklılaştığı g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Lise &ouml;ğrencilerinin Sosyal Değerler &Ouml;l&ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&ouml;re en d&uuml;ş&uuml;k ortalamaya siyasi değerler boyutunda ve en y&uuml;ksek ortalamaya dini değerler ile geleneksel değerler boyutunda; Dindarlık &Ouml;l&ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&ouml;re ise en d&uuml;ş&uuml;k ortalamaya ibadet boyutunda ve en y&uuml;ksek ortalamaya iman boyutunda sahip olduğu tespit edilmiştir. Her iki &ouml;l&ccedil;eğe ait alt boyutlarda İmam Hatip Lisesi &ouml;ğrencilerinin diğer okul t&uuml;rlerindeki &ouml;ğrencilere g&ouml;re daha y&uuml;ksek puan ortalamalarına sahip olduğu g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Ayrıca lise &ouml;ğrencilerinin sosyal değerler d&uuml;zeyleri arttık&ccedil;a dindarlık d&uuml;zeylerinin arttığı da s&ouml;ylenebilir.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">article</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
<subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0003-2539-7318</subfield>
<subfield code="a">Tosun, Muhammed</subfield>
<subfield code="u">Milli Eğitim Bakanlığı</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:0c4251b66c3af7f0066585c52b0d18d0</subfield>
<subfield code="s">495629</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/262989/files/Tosun-Soykan-2023.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20230819131453.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2023-08-15</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.52108/2757-5942.4.2.7</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Ortaöğretim Öğrencilerinde Sosyal Değerler ve Dindarlık İlişkisi: Isparta Örneği</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
<subfield code="v">4</subfield>
<subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield>
<subfield code="c">193-215</subfield>
<subfield code="n">2</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-1482-8250</subfield>
<subfield code="a">Yağlı Soykan, Nurdan</subfield>
<subfield code="u">Çankırı Karatekin University</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">262989</controlfield>
</record>
| Görüntülenme | 143 |
| İndirme | 161 |
| Veri hacmi | 79.8 MB |
| Tekil görüntülenme | 132 |
| Tekil indirme | 152 |