Dergi makalesi Açık Erişim
Tosun, Muhammed;
Yağlı Soykan, Nurdan
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/262989</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Tosun, Muhammed</creatorName>
<givenName>Muhammed</givenName>
<familyName>Tosun</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0003-2539-7318</nameIdentifier>
<affiliation>Milli Eğitim Bakanlığı</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Yağlı Soykan, Nurdan</creatorName>
<givenName>Nurdan</givenName>
<familyName>Yağlı Soykan</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1482-8250</nameIdentifier>
<affiliation>Çankırı Karatekin University</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Ortaöğretim Öğrencilerinde Sosyal Değerler Ve Dindarlık İlişkisi: Isparta Örneği</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2023</publicationYear>
<dates>
<date dateType="Issued">2023-08-15</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/262989</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.4.2.7</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bu araştırmada, sosyal değerler ve dindarlık olguları ele alınmıştır. Araştırmaya 270 kadın, 182 erkek olmak &uuml;zere toplam 452 lise &ouml;ğrencisi katılmıştır. Nicel araştırma y&ouml;nteminin kullanıldığı bu araştırmanın amacı lise &ouml;ğrencilerinin sosyal değerler ve dindarlık d&uuml;zeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve lise &ouml;ğrencilerinin &ouml;zelliklerine g&ouml;re sosyal değerler ve dindarlık d&uuml;zeylerinin farklılaşma durumunun incelenmesidir. Araştırmada veri toplama ara&ccedil;ları olarak Kişisel Bilgi Formu, Bolat (2013) tarafından geliştirilen &Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &Ouml;l&ccedil;eği ve G&uuml;lmez (2014) tarafından geliştirilen Dindarlık &Ouml;l&ccedil;eği kullanılmıştır. Araştırma sonu&ccedil;ları &ouml;zetle şu şekildedir: Katılımcılara ait demografik &ouml;zelliklere g&ouml;re &Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &Ouml;l&ccedil;eği ve Dindarlık &Ouml;l&ccedil;eği puanlarının farklılaştığı g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Lise &ouml;ğrencilerinin Sosyal Değerler &Ouml;l&ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&ouml;re en d&uuml;ş&uuml;k ortalamaya siyasi değerler boyutunda ve en y&uuml;ksek ortalamaya dini değerler ile geleneksel değerler boyutunda; Dindarlık &Ouml;l&ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&ouml;re ise en d&uuml;ş&uuml;k ortalamaya ibadet boyutunda ve en y&uuml;ksek ortalamaya iman boyutunda sahip olduğu tespit edilmiştir. Her iki &ouml;l&ccedil;eğe ait alt boyutlarda İmam Hatip Lisesi &ouml;ğrencilerinin diğer okul t&uuml;rlerindeki &ouml;ğrencilere g&ouml;re daha y&uuml;ksek puan ortalamalarına sahip olduğu g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Ayrıca lise &ouml;ğrencilerinin sosyal değerler d&uuml;zeyleri arttık&ccedil;a dindarlık d&uuml;zeylerinin arttığı da s&ouml;ylenebilir.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 143 |
| İndirme | 161 |
| Veri hacmi | 79.8 MB |
| Tekil görüntülenme | 132 |
| Tekil indirme | 152 |