Dergi makalesi Açık Erişim

Ortaöğretim Öğrencilerinde Sosyal Değerler ve Dindarlık İlişkisi: Isparta Örneği

Tosun, Muhammed; Yağlı Soykan, Nurdan


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/262989</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Tosun, Muhammed</creatorName>
      <givenName>Muhammed</givenName>
      <familyName>Tosun</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0003-2539-7318</nameIdentifier>
      <affiliation>Milli Eğitim Bakanlığı</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Yağlı Soykan, Nurdan</creatorName>
      <givenName>Nurdan</givenName>
      <familyName>Yağlı Soykan</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1482-8250</nameIdentifier>
      <affiliation>Çankırı Karatekin University</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Ortaöğretim	Öğrencilerinde	Sosyal	Değerler	Ve	Dindarlık	İlişkisi: Isparta	Örneği</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2023</publicationYear>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2023-08-15</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/262989</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.4.2.7</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu araştırmada, sosyal değerler ve dindarlık olguları ele alınmıştır. Araştırmaya 270 kadın, 182 erkek olmak &amp;uuml;zere toplam 452 lise &amp;ouml;ğrencisi katılmıştır. Nicel araştırma y&amp;ouml;nteminin kullanıldığı bu araştırmanın amacı lise &amp;ouml;ğrencilerinin sosyal değerler ve dindarlık d&amp;uuml;zeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve lise &amp;ouml;ğrencilerinin &amp;ouml;zelliklerine g&amp;ouml;re sosyal değerler ve dindarlık d&amp;uuml;zeylerinin farklılaşma durumunun incelenmesidir. Araştırmada veri toplama ara&amp;ccedil;ları olarak Kişisel Bilgi Formu, Bolat (2013) tarafından geliştirilen &amp;Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği ve G&amp;uuml;lmez (2014) tarafından geliştirilen Dindarlık &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği kullanılmıştır. Araştırma sonu&amp;ccedil;ları &amp;ouml;zetle şu şekildedir: Katılımcılara ait demografik &amp;ouml;zelliklere g&amp;ouml;re &amp;Ccedil;ok Boyutlu Sosyal Değerler &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği ve Dindarlık &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği puanlarının farklılaştığı g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Lise &amp;ouml;ğrencilerinin Sosyal Değerler &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&amp;ouml;re en d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k ortalamaya siyasi değerler boyutunda ve en y&amp;uuml;ksek ortalamaya dini değerler ile geleneksel değerler boyutunda; Dindarlık &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği boyutuna ait ortalamalarına g&amp;ouml;re ise en d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k ortalamaya ibadet boyutunda ve en y&amp;uuml;ksek ortalamaya iman boyutunda sahip olduğu tespit edilmiştir. Her iki &amp;ouml;l&amp;ccedil;eğe ait alt boyutlarda İmam Hatip Lisesi &amp;ouml;ğrencilerinin diğer okul t&amp;uuml;rlerindeki &amp;ouml;ğrencilere g&amp;ouml;re daha y&amp;uuml;ksek puan ortalamalarına sahip olduğu g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Ayrıca lise &amp;ouml;ğrencilerinin sosyal değerler d&amp;uuml;zeyleri arttık&amp;ccedil;a dindarlık d&amp;uuml;zeylerinin arttığı da s&amp;ouml;ylenebilir.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
143
161
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 143
İndirme 161
Veri hacmi 79.8 MB
Tekil görüntülenme 132
Tekil indirme 152

Alıntı yap