Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Mevsimlik Gezici Tarım İşçiliği, Tarım İşçisi Öğrenciler, Eğitim Yöneticileri, Çocuk İşçi, Eğitim Hakkı.</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:228273</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Bu &ccedil;alışmanın amacı, ilk&ouml;ğretimdeki mevsimlik gezici tarım iş&ccedil;isi &ouml;ğrencilerin eğitim y&ouml;netimine olan etkilerini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni ile yapılan bu araştırmanın katılımcılarını ama&ccedil;lı &ouml;rneklem y&ouml;ntemlerinden maksimum &ccedil;eşitlilik &ouml;rneklem yoluyla se&ccedil;ilen 44 eğitim y&ouml;neticisi oluşturmuştur. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan beş a&ccedil;ık u&ccedil;lu soru ve bu sorulara bağlı alt sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış g&ouml;r&uuml;şme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler i&ccedil;erik analizi y&ouml;ntemiyle &ccedil;&ouml;z&uuml;mlenmiştir. Mevsimlik gezici tarım iş&ccedil;isi &ouml;ğrencilerin &ccedil;ok fazla devamsızlık yapmaları ve başarı seviyelerinin d&uuml;ş&uuml;k olması, eğitim y&ouml;neticilerinin iş y&uuml;k&uuml;n&uuml;n arttırmasına, motivasyonlarının d&uuml;şmesine ve &ouml;rg&uuml;tsel bağlılıklarının azalmasına neden olmakta, mevsimlik gezici tarım iş&ccedil;isi &ouml;ğrencilerle ilgili &ccedil;ıkarılan yasal d&uuml;zenlemelerin eğitim y&ouml;neticileri i&ccedil;in destekleyici ve &ouml;nemli olduğu, İl ve İl&ccedil;e Milli Eğitim M&uuml;d&uuml;rl&uuml;kleri tarafından &ouml;ğrencilerin eğitime erişimi konusunda &ouml;nemli &ccedil;alışmalar yapıldığı belirlenmiştir.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">article</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield>
<subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0001-9613-3497</subfield>
<subfield code="a">Mahmut ÇITIRIK</subfield>
<subfield code="u">Turkish, English,</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:78188642d863a29efc7ae85b8b896377</subfield>
<subfield code="s">1777433</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/228273/files/İLKÖĞRETİMDEKİ MEVSİMLİK GEZİCİ TARIM İŞÇİSİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM YÖNETİMİNE OLAN ETKİLERİ....pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20230911090753.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2021-06-16</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.5281/zenodo.6480960</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">İLKÖĞRETİMDEKİ MEVSİMLİK GEZİCİ TARIM İŞÇİSİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM YÖNETİMİNE OLAN ETKİLERİNİN İNCELENMESİ (ŞANLIURFA ÖRNEĞİ)</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
<subfield code="v">1</subfield>
<subfield code="p">İNTOBA - İnsan ve Toplum Bilimleri Akademi Dergisi</subfield>
<subfield code="c">20-37</subfield>
<subfield code="n">1</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-3344-3911</subfield>
<subfield code="a">Ali TAŞ</subfield>
<subfield code="u">Turkish, English,</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">228273</controlfield>
</record>
| Görüntülenme | 274 |
| İndirme | 237 |
| Veri hacmi | 421.3 MB |
| Tekil görüntülenme | 255 |
| Tekil indirme | 204 |