Dergi makalesi Açık Erişim
Bu çalışmanın temel amacında rekreasyon bölümü öğrencilerinin rekreatif liderlik davranış düzeylerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Alt amaçları ise cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre incelenmesidir. Bu çalışma betimsel tarama modelinde ve nicel bir çalışmadır. Çalışmaya 2022-2023 güz eğitim-öğretim yılında Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon bölümünde aktif öğrenim gören 156 rekreasyon bölümü öğrencisi (94 erkek, 62 kadın) katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Rekreasyonel Liderlik Davranışı Ölçeği ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen veriler SPSS 26.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların demografik bilgilerini elde etmek için betimleyici istatistik ve verilerin parametrik test koşullarını sağlayıp sağlamadığına ilişkin normallik testi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada iki bağımsız grup karşılaştırılması için bağımsız gruplarda T test, ikiden fazla bağımsız grup karşılaştırması için tek yönlü varyans analizi testleri gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin rekreatif liderlik davranışı orta düzeyde olduğu sınıf değişkenine göre incelendiğinde ise anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.01). Öğrencilerin rekreatif liderlik davranışları yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre incelendiğinde ise anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir (p>0.05). Rekreasyon bölümü öğrencilerinin rekreatif liderlik davranışlarının orta düzeyden ileri düzeye taşınması hususunda desteklenmesi önerilmektedir.
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |