Konferans bildirisi Açık Erişim
“Lozan Barış Antlaşmasında Yabancı Okullar Sorunu: Bursa Örneği” başlıklı bu çalışma ile Osmanlı İmparatorluğu’ndan Cumhuriyet’e intikal eden yabancı okullar sorunun ortaya çıkışı, makro olarak Lozan Barış Antlaşması genelinde değerlendirilmiş, mikro olarak Bursa özelinde ele alınmıştır. Böylece genç Türk Cumhuriyeti’nin, Lozan Barış Antlaşması sürecinde ve devamında, bağımsızlık, laiklikle ulus bilincini güçlendirmeye yönelik ve gelecek nesilleri misyoner eğitimin yıkıcı etkisinden korumak için attığı hukuki adımların Bursa örnekleminden yola çıkılarak açıklanması hedeflenmiştir. Bu çalışma ile erken cumhuriyet yıllarında yabancı okulların konumu ve bu kurumların kontrol altına alınmasına yönelik düzenlemelerle elde edilen sonuçların neler olduğu, Lozan Barış Antlaşması ve Cumhuriyet yönetimiyle ortaya çıkan yeni ve ayrıcalıksız hukuki durumları karşısında yabancı okulların tepkileri, Bursa yerelinde ortaya çıkan bu olayın niteliği, olay karşısında hükümetin ve Bursalıların tepkileri ve olayın Türk- Amerikan ilişkilerine etkilerinin neler olduğu sorularına cevap aranmıştır.
Dosya adı | Boyutu | |
---|---|---|
Gökçe Süzgün Işık Lozan Barış Antlaşmasında Yabancı Okullar Sorunu Bursa Örneği.pdf
md5:507448fa8a6bbed74d04340bcbffde3a |
1.3 MB | İndir |
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 0 | 0 |
İndirme | 0 | 0 |
Veri hacmi | 0 Bytes | 0 Bytes |
Tekil görüntülenme | 0 | 0 |
Tekil indirme | 0 | 0 |