Dergi makalesi Açık Erişim
Hacek, Davut; Topçu, Damla
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/285841</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Hacek, Davut</creatorName>
<givenName>Davut</givenName>
<familyName>Hacek</familyName>
<affiliation>Fırat Üniversitesi</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Topçu, Damla</creatorName>
<givenName>Damla</givenName>
<familyName>Topçu</familyName>
<affiliation>Fırat Üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Üniversite Öğrencilerinin Gösterişçi Tüketime Yönelik Tutumları: Fırat Üniversitesi Örneği</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2025</publicationYear>
<subjects>
<subject>Gösterişçi Tüketim</subject>
<subject>Aylak Sınıfı</subject>
<subject>Marka Ürünler</subject>
<subject>Aidiyet</subject>
<subject>Sosyal Medya</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2025-04-15</date>
</dates>
<language>tr</language>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/285841</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.6.1.2</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bu &ccedil;alışmada &uuml;niversitedeki &ouml;ğrencilerin g&ouml;steriş&ccedil;i t&uuml;ketime y&ouml;nelik g&ouml;r&uuml;şleri anlaşılmaya<br>
&ccedil;alışılmıştır. Araştırma Fırat &Uuml;niversitesi&rsquo;nde ger&ccedil;ekleştirilmiş ve 17 &ouml;n lisans &ouml;ğrencisi &ccedil;alışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri nitel araştırma y&ouml;nteminin derinlemesine<br>
g&ouml;r&uuml;şme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerden kodlar ve temalar &ccedil;ıkarılmış ve araştırma verileri tematik olarak &ccedil;&ouml;z&uuml;mlenmiştir. Araştırmada g&ouml;steriş&ccedil;i t&uuml;ketimin;<br>
gelirinden fazla harcamayı, gereksiz ve ihtiya&ccedil; fazlası yapılan harcamayı ve israfı ifade ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada g&ouml;steriş&ccedil;i t&uuml;ketimi y&ouml;nlendiren başlıca fakt&ouml;rlerin başkalarına &ouml;zenme, bir gruba d&acirc;hil olma, sosyal medyada paylaşım yapabilme, dikkat<br>
&ccedil;ekme ve diğerlerinden farklı ve &uuml;st&uuml;n g&ouml;r&uuml;nmek olduğu belirlenmiştir. G&ouml;steriş&ccedil;i t&uuml;ketim<br>
&uuml;zerinde sosyal medya ve &ccedil;evrenin, aileden daha fazla etkili olduğu da tespit edilmiştir.<br>
Marka &uuml;r&uuml;nler satın alma, kaliteli aksesuar kullanma, pahalı makyaj malzemeleri kullanma, gelirinden fazla harcama yapma, ihtiya&ccedil; dışı &uuml;r&uuml;nleri satın alma, gidilen mek&acirc;nları ve<br>
alınan &uuml;r&uuml;nleri sosyal medyada paylaşma, yapılan harcamaları bulunulan ortamda dile getirme davranışlarının başlıca g&ouml;steriş&ccedil;i t&uuml;ketim belirtileri olduğu da araştırma kapsamında<br>
elde edilen bir diğer sonu&ccedil;tur.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |