Diğer Açık Erişim

Yeni ve İkinci El Otomotiv Piyasasında SWOT Analizi

   Yazkan, Doğukan

Kriz Otomobil; daha az güç ile daha az zaman harcayarak taşımacılığı daha verimli hale getirmiştir. Önceki zamanlar da taşımacılık hayvanlarla yapılıyordu. Bu da yüksek güç ve zaman kaybıydı. Sanayi devrimi ile buharlı makinelerin icadı ile arabalarda devrim niteliğinde bir adım atılmış. Daha sonra da Karl Benz 1885 ilk içten yanmalı benzinli motoru icat edilmiş, böylece içten yanmalı motorlar yerini almıştır. Uzak denilen mesafeleri yakın kılmış zamandan da tasarruf ettirmiştir. Dünyada onlarca firma oluşmuş otomobili üretmeye, geliştirmeye ve ticaretini yapmaya başlamışlardır. Otomobiller başlandığı zamandan itibaren tüketim, ihtiyaç malzemesi olmasının yanında ekonomik piyasası boyunca tekrar tekrar satılabildiği için aynı zamanda bir ticari mal ve yatırım aracı olarak da görülmektedir (İkinci El Piyasası).
Böylelikle otomobil piyasası yeni (sıfır), ikinci el olmak üzere iki guruba ayrılır. Bu iki durum birbirini etkilemektedir. Müşteriler pazarın içerisinde kendine uygun olan yeni ya da ikinci el bir otomobil alırlar.

Dosyalar (326.3 kB)
Dosya adı Boyutu
SPKM-ARASTIRMA-DIZISI-5-DOGUKAN-YAZKAN.pdf
md5:b809701adf6e2cca5cb6a6b21da047de
326.3 kB İndir
81
67
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 8191
İndirme 6767
Veri hacmi 21.9 MB21.9 MB
Tekil görüntülenme 7785
Tekil indirme 6464

Alıntı yap