Konferans bildirisi Açık Erişim

Yeni Bir Sanat Aracı Olarak Sosyal Medya Sanatı: Instagram Sanatı Örneği

Papila, Aytül; Özsoy, Derya; Yetim, Emre


Dublin Core

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
  <dc:creator>Papila, Aytül</dc:creator>
  <dc:creator>Özsoy, Derya</dc:creator>
  <dc:creator>Yetim, Emre</dc:creator>
  <dc:date>2024-12-17</dc:date>
  <dc:description>Sanatçılar, 20. Yüzyılda, elektronik teknolojilerin doğuşu ve evrimi sürecinde ortaya çıkan bilgi iletişim teknolojilerini, eserlerini üretmek ve halka sunmak için kullanmaktadırlar.

Internet teknolojilerinin gelişimiyle, 2004 sonrası ortaya çıkan, sosyal medya platformları kullanılarak sanat eserlerinin üretimi ve halka sunumu olarak açıklanan sosyal medya sanatı, çağdaş sanatın yeni araçlarındandır. Sosyal medya platformlarının dünya çapındaki yaygınlığı, kullanıcı sayılarının büyüklüğü, hızlı, anlık etkileşimlere olanak sağlamasıyla, sanatçılar ve izleyiciler için yeni fırsatlar sunmaktadır.

Bu çalışmada, sanat tarihinde insanın anlatımı üzerine, köklü bir tür olan, portreler ve sanatçıların kişisel portrelerinin, fotoğraflanan portrelere ve selfie’lere dönüşümü üzerinde durulacak, sıradan insanlara ait “gerçek ya da sanal Instagram hesaplarında paylaştıkları fotografik imgeler üzerinden”, sosyal medya sanatının bir parçası olan, Instagram Sanatı’nın insanı kendilerini, yaşamlarını ve kişiliklerini görsel olarak anlattıkları, yeni bir sanat türü olduğu öne sürülecektir. Bu amaçla, Türkiye’de ve farklı ülkelerde yaşayan sıradan insanlara ait, ticari olmayan, ortalama takipçi sayısına sahip hesaplar ve paylaşımları incelenecek, bu paylaşımlar üzerinden, hesapların sahiplerinin gerçek ya da sanal karakterlerini anlatımları incelenecektir.</dc:description>
  <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/274436</dc:identifier>
  <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:274436</dc:identifier>
  <dc:language>tur</dc:language>
  <dc:publisher>Made By Artist</dc:publisher>
  <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
  <dc:rights>https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
  <dc:subject>İnternet sanatı</dc:subject>
  <dc:subject>sosyal medya sanatı</dc:subject>
  <dc:subject>Instagram sanatı</dc:subject>
  <dc:subject>karakter anlatmak</dc:subject>
  <dc:subject>portre</dc:subject>
  <dc:subject>selfie</dc:subject>
  <dc:title>Yeni Bir Sanat Aracı Olarak Sosyal Medya Sanatı: Instagram Sanatı Örneği</dc:title>
  <dc:type>info:eu-repo/semantics/conferencePaper</dc:type>
  <dc:type>publication-conferencepaper</dc:type>
</oai_dc:dc>
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap

Papila, A., Özsoy, D. ve Yetim, E. (2024). Yeni Bir Sanat Aracı Olarak Sosyal Medya Sanatı: Instagram Sanatı Örneği. 13. Made By Artist Uluslararası Dijital Çağda Sanat ve Tasarımın Geleceği Sempozyumu International Symposium on the Future of Art and Design in the Digital Age Book of Full-Text içinde (ss. 41–56). Tiflis, Gürcistan: Made By Artist. doi:10.5281/zenodo.14846487

Loading...